سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

رئیس پلیس راهور استان تهران درباره جزئیات طرح ترافیک سال ۹۷ و بویژه دو هفته تذکر ارشادی برای ورود به طرح ترافیک گفت: ما بار اول پس از ورود به محدوده، این موضوع را به راننده خودرو اطلاع می‌دهیم که وارد طرح شده، اما پس از بار اول همه ورودها شامل جریمه می‌شود.

طرح ترافیک جدید همچنان نواقصی دارد

سلامت نیوز:رئیس پلیس راهور استان تهران درباره جزئیات طرح ترافیک سال ۹۷ و بویژه دو هفته تذکر ارشادی برای ورود به طرح ترافیک گفت: ما بار اول پس از ورود به محدوده، این موضوع را به راننده خودرو اطلاع می‌دهیم که وارد طرح شده، اما پس از بار اول همه ورودها شامل جریمه می‌شود. یعنی این گونه نیست که ما دو هفته کسی را جریمه نکنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، سردار محمدرضا میهماندار درباره وضعیت طرح ترافیک روزهای پنجشنبه افزود: علت اجرا نکردن طرح ترافیک در روز پنجشنبه، آمار و اطلاعات خود شهرداری است، مبنی بر اینکه در این روز تردد چندانی در سطح شهر بویژه تا پیش از ظهر وجود ندارد؛ ما نیز با این استدلال پذیرفتیم که این طرح به شکل آزمایشی در این روز انجام نشود. وی با بیان اینکه افراد ساکن درمحدوده طرح ترافیک تا ساعت ۸:۳۰ صبح امکان خروج از طرح را دارند، گفت: کسانی که پلاک شان با روز هفته موافق نباشد حتماً باید پیش از آغاز زوج و فرد از محدوده خارج شوند و الا جریمه می‌شوند.


سردار میهماندار درباره طرح جدید ترافیک تصریح کرد: این طرح قطعاً اشکال دارد و ما زمان کمی برای اجرا داشتیم. اما چون مصوبه بود اجرا کردیم و امیدواریم به مرور این نواقص رفع شود. وی تأکید کرد: حتماً در مورد نواقص که از طرف شهرداری و پلیس وجود دارد اغماض به کار می‌رود و شهروندان جریمه نمی‌شوند. سردار میهماندار با اشاره به معاینه فنی خودروها گفت: خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند، روزانه جریمه می‌شوند و مبلغ هر بار جریمه آن، ۵۰ هزار تومان است. وی افزود: خودروهای سال ۹۲ به پایین نیاز به معاینه فنی دارند. این موضوع در مورد خودروهای خارجی هم اعمال می‌شود و خودروهای تولید ۲۰۱۴ به پایین باید معاینه فنی بگیرند.


رئیس پلیس راهور استان تهران درباره موتورسیکلت‌ها یادآور شد: موتورسیکلت موضوع پیچیده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. موتورسیکلت از حالت تفریحی خارج شده و کارکرد آن بیشتر اقتصادی است. سردار میهماندار اضافه کرد: متأسفانه در دوره‌ای بی‌حساب، موتور تولید شده است و عده‌ای سودهای کلان بردند. اکنون مشکل به خاکریز آخر رسیده است که همان نیروی انتظامی است.


وی گفت: متأسفانه در تهران بیش از سه میلیون موتورسیکلت شماره‌‌گذاری شده که بیش از ظرفیت این شهر است. سردار میهماندار با اشاره به طرحی در مورد موتورسیکلت‌ها و ارائه به شورای ترافیک یادآور شد: ما با هدف ساماندهی موتورسواران، بحث‌های مربوط به طرح ترافیک موتور و مسائل پیرامونی آن، طرحی را آماده کردیم که قرار است به شورای ترافیک ارائه دهیم. در حال حاضر برنامه‌ای برای طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها نداریم اما این موضوع در برنامه‌های عادی ما قرار دارد.


رئیس پلیس راهور استان تهران با اشاره به نمایشگاه کتاب و برگزاری آن در مصلی اظهار داشت: مصلای تهران در شاهراه عبوری شمال به جنوب و شرق به غرب تهران قرار دارد. براین اساس برگزاری نمایشگاه علاوه بر ترافیک، باعث مشکلات متعدد برای مردم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha