جمعیت هلال احمر با انتشار اطلاعیه‌ای، جزئیات واریز کمک هزینه دو میلیون تومانی خرید لوازم ضروری خانگی برای ۳۰ هزار خانواده‌ زلزله‌زده کرمانشاهی را که مسکن آنها از سوی بنیاد مسکن به عنوان تخریبی نوع یک و دو شناسایی شده اعلام کرد.

زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک هزینه خرید لوازم خانگی دریافت می‌کنند

سلامت نیوز:جمعیت هلال احمر با انتشار اطلاعیه‌ای، جزئیات واریز کمک هزینه دو میلیون تومانی خرید لوازم ضروری خانگی برای ۳۰ هزار خانواده‌ زلزله‌زده کرمانشاهی را که مسکن آنها از سوی بنیاد مسکن به عنوان تخریبی نوع یک و دو شناسایی شده  اعلام کرد.


به گزارش سلامت نیوز،به نقل از ایران، متن اطلاعیه روابط عمومی جمعیت هلال احمر درخصوص واریز کمک هزینه خرید لوازم خانگی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه به شرح زیر است:
«پس از تجمیع بانک‌های اطلاعاتی و ارزیابی‌های فراوان، نحوه هزینه کرد باقی‌مانده کمک‌های مردمی به جمعیت هلال احمر برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شد. با شروع عملیات اجرایی این طرح، موارد زیر به اطلاع رسانه‌های جمعی و عموم مردم می‌رسد:  زلزله ۷.۳ ریشتری در ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۶ حادثه تلخی بود که خاطر همگان را آزرد و خانواده‌های بسیاری را به سوگ نشاند.

از همان ابتدای حادثه جمعیت هلال احمر به عنوان یک دستگاه امدادی کار خود را آغاز کرد و هنوز نیز در کنار مردم کرمانشاه حضور دارد تا تسکینی برای آلام حادثه‌دیدگان باشد. این نهاد مردمی بر حسب وظیفه ذاتی خود و برای رسیدگی به نیازهای فوری زلزله‌زدگان تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای اسکان اضطراری، توزیع مواد غذایی، بهداشت و درمان اضطراری، پشتیبانی نیروهای امدادی و سایر موارد لازم از منابع داخلی خود هزینه کرده که هیچ کدام از محل مشارکت‌های مردمی نبوده است.

این بدان معناست که برای نخستین بار ریالی از کمک‌های مردمی صرف وظایف ذاتی و امدادی هلال احمر نشده است. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است : از همان ابتدای حادثه سیل کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی به سوی شعب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور روانه شد که وظیفه این نهاد را سنگین‌تر کرد. بالغ بر ۷۰ هزار تن کالای نقدی جمع‌آوری شد که همگی به جز برخی کالاهایی که در شأن مردم زلزله زده نبود، بتدریج و بر حسب نیاز به منطقه ارسال و توزیع شد. میزان کمک‌های نقدی به حساب مشارکت‌های مردمی جمعیت هلال احمر نیز تاکنون از مرز ۶۳ میلیارد تومان گذشته که تقریباً حدود سه‌برابر میزان کمک‌های مردمی در زلزله بزرگ قبلی است.

۴۰ میلیون کارت ملی هوشمند صادر شد

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: ۴۰ میلیون کارت ملی هوشمند برای متقاضیان صادر شده است، استفاده از کارت ملی هوشمند بزودی در سازمان‌ها کاربردی و خدمات تنها با این کارت ارائه می‌شود.
سیف‌الله ابوترابی  درباره آخرین جزئیات صدور کارت ملی هوشمند گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده تاکنون حدود ۴۰ میلیون کارت هوشمند صادر شده که البته این ثبت نام همچنان ادامه دارد.


وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته تا پایان خردادماه امسال برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند به متقاضیان مهلت داده شد، گفت: اما با تصویب تمدید اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال ۹۷ از سوی هیأت دولت، امکان ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز تا پایان سال وجود دارد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه بزودی تمامی خدمات دریافتی از سازمان‌های مختلف توسط کارت هوشمند ملی انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه استفاده از کارت هوشمند کاربردی خواهد شد، به همین دلیل متقاضیان زودتر برای ثبت نام کارت مراجعه کنند. با سازمان ثبت اسناد کشور و همچنین چندین سازمان دیگر تفاهمنامه‌هایی منعقد شده به طوری که بزودی خدماتی که در مراکز و زیرمجموعه‌های آنان انجام می‌شود فقط با ارائه کارت ملی هوشمند خواهد بود.

ابوترابی تأکید کرد: تا پایان سال افرادی که کارت ملی  یا هوشمند ندارند، فرصت برای ثبت نام دارند اما به دلیل استفاده از کارت هوشمند و غیر کاربردی شدن کارت‌های ملی قدیمی، توصیه می‌کنیم نسبت به ثبت نام و دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha