سلامت نیوز: رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و غذا و عفونتهای بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: ما نظام مراقبتی ویژه ای در کشور برای جلوگیری از بیماریهای عفونتی ابلاغ کردیم که در تمام بیمارستانها کمیته های کنترل عفونت برقرار است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر حسین معصومی اصل افزود: آموزش پرستاران و تشکیل کمیته های کنترل عفونت از مهمترین  اقدامات وزارت بهداشت در کنترل عفونتهای بیمارستانی است.

وی گفت: ما نظام مراقبتی ویژه ای در کشور برای جلوگیری از بیماریهای عفونتی ابلاغ کردیم که در تمام بیمارستانها کمیته های کنترل عفونت برقرار است.

این مقام وزارت بهداشت ادامه داد: از سال 85 تعداد 100 بیمارستان را به صورت پایلوت تحت مراقبت عفونتهای بیمارستانی داشتیم که قرار است این تعداد را از اوایل سال 90 به 40 بیمارستان افزایش دهیم.

معصومی اصل افزود: به منظور افزایش تعداد بیمارستانها 100 کارگاه طراحی کردیم تا پرستارانی برای کنترل عفونتهای بیمارستانی آموزش دهند و همچنین نرم افزاری برای ورود داده های بیمارستانی طراحی کردیم که از سال آینده در بیمارستانها به کار گرفته خواهد شد.

وی گفت: با اتخاذ این عملکرد برآورد می شود که میزان عفونتهای بیمارستانی که حدود 10 تا 15 درصد بود به کمتر از این میزان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha