سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 243939

گشت مشترک تعزیرات حکومتی در جریان بازدید سرزده از یک بازارچه در مرکز تهران، مقدار انبوهی خوراکی‌های قاچاق و غیر مجاز شامل گوشت گاو وحشی، خوک، آبزیان حرام گوشت، ماهی مرکب شکم پر، صدف، خرچنگ، هشت پا و محصولاتی مخصوص غذا‌های کشور‌های آسیای میانه قاچاق کشف و ضبط کرد.

عرضه گوشت گاو وحشی و هشت پا در یک بازارچه تهران

سلامت نیوز: گشت مشترک تعزیرات حکومتی در جریان بازدید سرزده از یک بازارچه در مرکز تهران، مقدار انبوهی خوراکی‌های قاچاق و غیر مجاز شامل گوشت گاو وحشی، خوک، آبزیان حرام گوشت، ماهی مرکب شکم پر، صدف، خرچنگ، هشت پا و محصولاتی مخصوص غذا‌های کشور‌های آسیای میانه قاچاق کشف و ضبط کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، گشت مشترک تعزیرات حکومتی در جریان بازدید سرزده از یک بازارچه در مرکز تهران، مقدار انبوهی خوراکی‌های قاچاق و غیر مجاز شامل گوشت گاو وحشی، خوک، آبزیان حرام گوشت، ماهی مرکب شکم پر، صدف، خرچنگ، هشت پا و محصولاتی مخصوص غذا‌های کشور‌های آسیای میانه قاچاق کشف و ضبط کرد.

 عصر روز دوشنبه بر اساس اعلام یک گزارش مردمی، تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی همراه با نمایندگان دستگاه‌های نظارتی کارشناسان بهداشت، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، کارشناس دامپزشکی و نیروی انتظامی از یک بازارچه بازدید کردند.
در این بازارچه همه کالا‌ها قاچاق و غیرمجاز بود و خوراکی‌های کشور‌های آسیانه میانه بدون هیچ شناسنامه و هویت مشخص عرضه می‌شد که واحد‌های متخلف پلمپ و همه اجناس آن‌ها بر اساس صورتجلسه‌ای به سازمان اموال تملیکی واگذار و پرونده برای رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد.
بهمن حسن بیگی قاضی و رئیس گشت مشترک تعزیرات در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق قانون، مواد خوراکی جزو کالا‌های مجاز مشروط محسوب می‌شوند و، چون این کالا‌ها مجوز‌های لازم را نگرفته و از مبادی قانونی وارد کشور نشده اند بنابراین اگر مصرف انسانی هم داشته باشند، غیرمجاز به شمار می‌آیند.
وی با تاکید بر اهمیت سلامت مردم، افزود: کالا‌های خوراکی قاچاق، چون مبداء و مشخصات ندارند در صورت عرضه با متخلفان برخورد می‌شود و و طبق ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، چون محصول سلامت محور است، مجازات حبس دارد و بخشی از پرونده در شعب ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی و قسمت دیگر پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مجتمع ویژه مبارزه با جرائم اقتصادی بررسی می‌شود.
این قاضی تعزیرات خاطرنشان کرد: ما به مردم برای مصرف کالا‌های قاچاق تذکر و هشدار می‌دهیم، زیرا شهروندان از عواقب و پیامد‌های مصرف کالا‌های بی هویت قاچاق بی اطلاع هستند؛ هر چند تذکر‌هایی توسط دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها داده می‌شود.
حسن بیگی با تاکید بر حمایت از تولیدات ملی، اضافه کرد: فروش محصولات خارجی فاقد مجوز و مشخصات به هیچ عنوان مجاز نیست و به دلیل استقبال مردم و کثرت در عرضه وجود این کالا‌ها و محصولات در بازار عادی شده است، اما مردم بدانند عرضه کالا‌های قاچاق ممنوع و تخلف است و با عرضه کنندگان برخورد قانونی و جدی می‌شود.
هموطنان می‌توانند شکایات خود را در سامانه اینترنتی WWW.T۱۳۵.IR یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و از طریق شماره تلفن ۱۲۴ بازرسی صنعت، معدن و تجارت ثبت و پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha