تیم‌های مختلف امدادی هلال‌احمر همراه با پلیس و مردم محلی به‌دنبال ردی از این کودک هستند احتمال می‌رود این پسربچه قربانی یک کودک‌ربایی شده باشد.

ماجرای مرموز گم شدن امیرحسین ٨ ساله

سلامت نیو: تیم‌های مختلف امدادی هلال‌احمر همراه با پلیس و مردم محلی به‌دنبال ردی از این کودک هستند احتمال می‌رود این پسربچه قربانی یک کودک‌ربایی شده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند، روزها جست‌وجوی بی‌نتیجه برای یافتن پسربچه ٨ساله. امیرحسین صفرزاده از هفتم خردادماه در ارتفاعات اطراف روستای پاتک از توابع منوجان در استان کرمان ناپدید شد. با وجود همه تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی نیروهای امدادی، پلیس و مردم محلی هنوز هیچ ردی از این پسربچه به دست نیامده است. با توجه به حضور تعداد زیادی از تیم‌های امدادونجات و جست‌وجوهای فراوان در منطقه حتی شائبه‌هایی درخصوص علت اصلی ناپدید شدن این کودک مطرح شده است و احتمال کودک‌ربایی وجود دارد. با این‌همه، هنوز تلاش‌ها برای یافتن امیرحسین ادامه دارد و نیروهای هلال‌احمر همچنان در این منطقه حضور دارند.


اما ماجرای ناپدید شدن امیرحسین شاید عجیب‌ترین قسمت این اتفاق باشد. به گفته اقوام و مردم محلی، او همراه با دو پسر دیگر برای تفریح به ارتفاعات اطراف روستای پاتک رفته بودند که در مسیر دچار مشکل می‌شوند. امیرحسین قصد کمک به دو پسر را داشت و پس از مراجعه به روستا و انتقال یکی از همراهانش، برای کمک به نفر سوم دوباره به همان منطقه کوهستانی می‌رود و از آن به بعد دیگر کسی او را ندیده است و هیچ ردی از او در دست نیست.

پدربزرگ امیرحسین هم کم‌وبیش درباره ناپدیدشدن نوه‌اش همین نظر را دارد. او در توضیح بیشتر به «شهروند» می‌گوید: «صبح روز یکشنبه بود که امیرحسین همراه با صابر و سهراب برای تفریح و بازی به کوه رفتند، اما مسیر را گم کردند و دیگر نتوانستند راه بازگشت را پیدا کنند. هوا تاریک می‌شود. هوای منطقه ما خیلی گرم است و امیرحسین همراه با دو عموی ناتنی‌اش یک روز کامل را در بیابان و کوه‌ها بودند که یکی از آنها حالش بد می‌شود. امیرحسین او را در محل امنی از بیابان قرار می‌دهد تا بتواند صابر را به آبادی برساند و خود برای کمک به آن دوستش بازگردد.

امیرحسین، صابر را در تاریکی به چراغ‌های روشن آبادی می‌رساند و خودش برای کمک به سهراب دوباره بازمی‌گردد که به‌ دلیل تاریکی هوا مسیر بازگشت را گم می‌کند و از آن به بعد ناپدید می‌شود. البته این جزییات را صابر و سهراب برای ما تعریف کرده‌اند.» او ادامه می‌دهد: «الان ١٢روز است که همه نگران امیرحسین هستیم. نمی‌دانیم کجاست و چه وضعی دارد. نیروهای امدادی هم از همان روز، شروع به جست‌وجو کردند، اما تاکنون هیچ ردی از او به دست نیامده است. پلیس هم پایش به این ماجرا باز شده است.

آنها می‌گویند حتی احتمال دارد که امیرحسین را دزدیده باشند، اما کسی با ما تماسی نگرفته است. الان نزدیک به دو هفته است که او ناپدید شده است و هر احتمالی وجود دارد.» اما نیروهای هلال‌احمر از همان روزهای نخست ناپدیدشدن امیرحسین عملیات جست‌وجو را آغاز کردند. تیم‌های مختلف امدادی از کهنوج، کرمان، بم و جیرفت وارد منطقه منوجان شدند، حتی جست‌وجوها از طریق بالگرد هم ادامه پیدا کرد، اما تاکنون هیچ ردی از امیرحسین به دست نیامده است.


 احمد طاهری، مسئول شعبه هلال‌احمر منوجان در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «صبح روز هفتم خردادماه بود که از طریق کشیک مرکز استان در جریان این حادثه قرار گرفتیم. همان روز یک تیم به منطقه اعزام شد. حوالی ساعت ٢بعدازظهر هم خودم همراه سه نفر دیگر به‌عنوان دومین تیم به ارتفاعات اطراف پاتک رفتیم.


به دلیل وسعت منطقه، درخواست کمک کردیم. به دلیل نزدیکی به کهنوج، یک تیم ساعت ٦ بعدازظهر به ما ملحق شد. از مرکز هم تیم آنست به ما اضافه شد. روز بعد هم چند تیم از بم و جیرفت به منطقه اعزام شدند. روز نهم هم با بالگرد منطقه را رصد کردیم. در این مدت هر جایی که آن دو کودک و پدربزرگ امیرحسین به ما نشان دادند و به‌علاوه نقاطی که خودمان احتمال می‌دادیم امیرحسین آن‌جا باشد را زیر و رو کردیم اما هیچ نتیجه‌ای نداشت. عملیات همچنان ادامه دارد و موضوع به پلیس و فرمانداری هم اطلاع داده شده است. اصلا احتمال دارد ماجرای ناپدیدشدن این کودک چیز دیگری باشد و این پسربچه را ربوده باشند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha