مقاومت به داروهای ضد میكروبی، یك تهدید بالقوه است كه قابلیت جهانی شدن داشته و باید این تهدید جهانی را با مشاركت همه سازمان‌ها تبدیل به تحدید كنیم

تهدید جهانی مقاومت به داروهای ضد میكروبی را تحدید كنیم
سلامت نیوز : مقاومت به داروهای ضد میكروبی، یك تهدید بالقوه است كه قابلیت جهانی شدن داشته و باید این تهدید جهانی را با مشاركت همه سازمان‌ها تبدیل به تحدید كنیم.
 
دكتر حسن آقاجانی در جلسه هماهنگی برگزاری هفته سلامت كه با حضور نمایندگان سازمان‌های مرتبط و مسئولان روابط عمومی معاونت‌های ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برگزار شد، با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت كه «مقاومت به داروهای ضدمیكروبی، یك تهدید جهانی» نامگذاری شده است ضمن بیان این مطلب به عناوین شعارهای روزشمار هفته سلامت اشاره كرد و گفت: شعارهای انتخاب شده هفته سلامت به شكلی كاملاً جامع بوده و تمامی مخاطبین جامعه را در بر می‌گیرد.
وی در این رابطه به نقش شركت‌های دارویی و داروسازی در تولید داروها، اشاره كرد و گفت: در بحث استفاده از داروها كه بعضاً به صورت بی‌رویه و غیر علمی نیز استفاده می‌شود دامپزشكان نقش موثری دارند چرا كه شاهد استفاده نابجا از آنتی‌بیوتیك‌ها در پرورش دام و طیور هستیم.
دكتر آقاجانی همچنین به نقش تحقیقات در پیشگیری از مقاومت‌های ضد میكروبی اشاره كرد و گفت: بخش تحقیقات سازمان‌های مرتبط و هم معاونت تحقیقات و فن آوری، انستیتو پاستور و غذا و دارو با استفاده از تمام ظرفیت‌ها دانشگاه‌های تحقیقاتی می‌توانند در این هفته فرصت را مغتنم شمرده و با ارائه دستاوردها و راهكارهای خود در تحقق شعار امسال روز جهانی بهداشت نقش موثری داشته باشند.
دبیر ستاد هفته سلامت در ادامه با تاكید و نقش همه گروه‌های پزشكی در تجویز دارو گفت: متاسفانه برخی از اقشار جامعه انتظارات نادرستی برای تجویز دارو و آنتی‌بیوتیك از پزشكان دارند كه این امر منجر به مقاومت دارویی شده و تمام گروه‌های پزشكی می‌توانند در پیشگیری از تجویز نابجای دارو نقش موثری داشته باشند.
دكتر آقاجانی در ادامه به نقش سیاستگزاران و دولتمردان در عرصه‌های مختلف در حوزه سلامت اشاره كرد و گفت: همكاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی كه در حوزه سلامت مرتبط هستند می‌تواند نقش تاثیرگذاری در تحقق اهداف سلامت جامعه و نیز شعار امسال روز جهانی بهداشت داشته باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha