مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران گفت: خرید و فروش کودک جرمی سنگین است که در صورت وقوع، به صورت پنهان انجام می شود.

کودک فروشی جرمی سنگین و پنهان است

سلامت نیوز:مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران گفت: خرید و فروش کودک جرمی سنگین است که در صورت وقوع، به صورت پنهان انجام می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، داریوش بیات نژاد در حاشیه بازدید هلنا سانگلند سفیر سوئد و هیات همراه از مرکز مشاوره 1480 این سازمان اظهار داشت: مدتی است برخی فعالان اجتماعی و رسانه ها به بحث خرید و فروش کودکان وارد شده اند؛ این اقدام عملی کاملا مجرمانه است و تاکنون در سطح استان تهران، گزارشی در این زمینه ثبت نشده است.


وی افزود: اگر گزارشی مبنی بر خرید و فروش کودک به بهزیستی ارائه شود، حسب مسئولیت خود در اولین فرصت ممکن این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می کنیم اما در حال حاضر چنین مصداقی وجود ندارد.
بیات نژاد تاکید کرد: ورود اولیه به مساله خرید و فروش کودک از طریق مقامات قضایی خواهد بود؛ اما اگر چنین مواردی از طریق خط اورژانس اجتماعی 123 به بهزیستی گزارش شود، حکم قضایی می گیریم و در این مساله ورود می کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان تهران در رابطه با شنیده هایی مبنی بر پیش فروش کودک در بیمارستان ها نیز گفت: در این زمینه باید وزارت بهداشت و بیمارستان ها پاسخگو باشند؛ این موضوع یک مساله خلاف و غیرقانونی است. وقوع چنین خرید و فروش هایی دور از انتظار نیست و درصورت گزارش در کوتاه ترین زمان ممکن به آن رسیدگی می شود.


بیات نژاد افزود: ممکن است به صورت غیررسمی حرف هایی مبنی بر خرید و فروش کودک شنیده شود اما از نهاد رسمی چنین گزارشی به ما نشده است.
وی تاکید کرد: بهزیستی به هرگونه ناهنجاری در موضوع خانواده ازجمله خرید و فروش کودک با هماهنگی نیروی انتظامی و مراجع قضایی ورود می کند اما تاکنون مصداقی برای آن یافت نشده است.


مرکز 1480، خط مشاوره تخصصی تلفنی است که از سوی سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است و کارشناسان متخصص از جمله متخصصان روانشناسی و مددکاری، از طریق این خط تلفن در حوزه های مختلف، به صورت رایگان مشاوره هایی به مردم ارائه می دهند. کارشناسان در همه زمینه ها از جمله خشونت علیه زنان، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی، سئوالات پیش از ازدواج و روانشناسی بالینی شامل اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و وسواس به مردم مشاوره می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha