سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 247312

محققان دریافتند نشستن به مدت شش ساعت یا بیشتر موجب افزایش 19 درصدی احتمال مرگ زودرس در مقایسه با افرادی می شود که کمتر از 3 ساعت در حالت نشسته باقی می مانند.

نشستن خطر مرگ در اثر 14 بیماری را افزایش می دهد

سلامت نیوز:  محققان دریافتند نشستن به مدت شش ساعت یا بیشتر موجب افزایش 19 درصدی احتمال مرگ زودرس در مقایسه با افرادی می شود که کمتر از 3 ساعت در حالت نشسته باقی می مانند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، براساس این مطالعه که توسط محققان انجمن سرطان آمریکا انجام شده است، نشستن از 14 طریق مختلف از جمله سرطان، بیماری های قلبی، سکته، دیابت، بیماری های کلیوی، خودکشی، بیماری مزمن انسدادی ریه، بیماری های ریوی، بیماری های کبد، زخم معده و سایر بیماری های گوارشی، پارکینسون، آلزایمر، اختلالات عصبی و اختلالات اسکلتی عضلانی، می تواند منجر به مرگ انسان شود.


به گزارش پایگاه خبری اسوشیتدپرس،علاوه بر این بر اساس تحقیقات دیگر، نشستن طولانی با افزایش تری گلیسیرید، قند و فشار خون و همچنین مقاومت در برابر انسولین ارتباط دارد.
محققان در این پژوهش اطلاعات 128 هزار مرد و زن را که در یکی از مطالعات انجمن سرطان آمریکا در رابطه با پیشگیری از بیماری شرکت کرده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در آغاز مطالعه تمام این اشخاص فاقد بیماری های مزمن جدی بودند. اما در طول 21 سال بعد از شروع مطالعه، 49 هزار نفر از این افراد جان خود را از دست دادند.
با وجود این که هنوز علت مضر بودن نشستن طولانی برای سلامتی دقیقا مشخص نشده است، بر اساس این تحقیقات نشستن کمتر، برای سلامتی مفیدتر است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Epidemiology منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha