یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 248399

کارشناس و مشاور خانواده گفت: احتمال اینکه افراد بخصوص دختران طی زندگی خود برخورد با بیمار جنسی را تجربه کنند، وجود دارد بنابراین لازم است از سنین کودکی مراقبت از خود در برابر این افراد را آموزش ببیند.

چرا آموزش جنسی به کودکان دختر اهمیت دارد؟

سلامت نیوز: کارشناس و مشاور خانواده گفت: احتمال اینکه افراد بخصوص دختران طی زندگی خود برخورد با بیمار جنسی را تجربه کنند، وجود دارد بنابراین لازم است از سنین کودکی مراقبت از خود در برابر این افراد را آموزش ببیند.

 سارا گلستانی، کارشناس و مشاور خانواده در گفت‌و‌گو با جام‌جم‌آنلاین درباره اهمیت آموزش جنسی به دختران، بیان داشت: آموزش جنسی برای دختران و پسران بسیار اهمیت دارد؛ این آموزش‌ها شامل آموزش‌های مراقبت جنسی، آموزش‌ فاکتورهای سلامت جنسی، شناخت جنسی و..است همچنین همانند تمام آموزش های دیگر، با توجه به سن کودکان دارای اهمیت بوده و باید بخشی از آن فرا گیرند.
وی افزود: کودکان باید با بدن خود آشنا شوند و با شناخت آن می‌توانند راه‌های مراقبت از آن را نیز آموزش ببینند.
گلستانی با بیان اینکه این آموزش تنها مختص به کودکان دختر و یا کودکان پسر نیست، تاکید کرد: هر کودکی بدون توجه به جنسیت باید آموزش‌های لازم در این خصوص را ببینند، فراگیری این آموزش‌ها برای کودکان دختر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
این کارشناس با اشاره به اینکه برخی خانواده‌ها بنا به دلایلی از دادن این آموزش‌ها امتناع می‌کنند، ادامه داد: اگر خانواده‌ها این آموزش‌ها را یک تابو بدانند و از آموزش مراقبت جنسی به فرزندانشان خودداری کنند، در واقع خوبی را در حق فرزندان خود بجا نیاوردند چرا که ناآگاهی فرزندان روزنه‌ای خواهد بود برای نفوذ افرادی که بیمار هستند و یا قصد سوء استفاده از کودکان را دارند.
وی بیان داشت: احتمال اینکه افراد بخصوص دختران طی زندگی خود برخورد با بیمار جنسی را تجربه کنند، وجود دارد بنابراین لازم است از سنین کودکی مراقبت از خود در برابر این افراد را آموزش ببیند.
گلستانی درباره چگونگی فرا دادن آموزش‌های مورد نیاز از سوی خانواده به کودک گفت: این آموزش‌ها به گروه سنی کودک بستگی دارد و با در نظر گرفت سطح درک کودک چگونگی آن تعیین می‌شود. فرادادن آموزش های لازم به کودک، با توجه به گروه سنی وی از اهمیت بالایی برخوردار است.
این کارشناس تاکید کرد: در آموزش‌های جنسی باید از بکار بردن کلماتی که بیش از توان درک کودک است پرهیز و در عین حال مفاهیم مورد انتظار در این رابطه به کودک منتقل شود.
گلستانی تصریح کرد: اگر این آموزش ها از توان خانواده خارج است باید از مشاور روانشناس و یا فردی که در این زمینه اطلاعات کافی و نیز فعالیت دارد، کمک گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha