دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 248492

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم درباره عوامل افزایش تعریق توضیحاتی را ارائه کرد.

عواملی که باعث افزایش تعریق بدن می‌شود

سلامت نیوز: یک فوق تخصص غدد و متابولیسم درباره عوامل افزایش تعریق توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز، محمدرضا مهاجری تهرانی در گفت‌و‌گو با آنا با توجه به گرمای هوا و افزایش فعالیت غدد تعریق در برخی افراد، گفت: فعالیت غدد تعریق یک مکانسیم دفاعی بدن است که موجب خنک شدن بدن می‌شود در واقع زمانیکه هوا گرم می‌شود دمای بدن به کمک فعالیت غدد تعریق کاهش می‌یابد.

وی افزود: اگر فردی بیش از اندازه دچار تعریق شود یعنی بیش از سایر افراد حاضر در یک فضا احساس گرما، گُرگرفتگی و تعریق شود باید مورد بررسی پزشک قرار گیرد زیرا؛ تعریق بیش از اندازه می‌تواند نشانه ابتلا به دیابت، یائسگی، افزایش فعالیت غدد سمپاتیک، پرکاری غدد هیپوفیز، پرکاری تیروئید و بیماری‌های خونی باشد.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم یادآور شد: ابتلا به دیابت موجب افزایش فعالیت غدد تعریق در دست‌ها و کاهش میزان تعریق در پاها می‌شود که این امر در نهایت باعث خشکی پوست و بروز زخم پای دیابتی می‌شود بنابراین افراد که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند باید با افزایش میزان تعریق برای بررسی علت دقیق به پزشک مراجعه کنند.

مهاجری افزود: هم‌چنین خانم‌ها با نزدیک شدن دوران یائسگی دچار گُرگرفتگی و افزایش تعریق می‌شوند که این افراد نیز می‌توانند با مراجعه به پزشک و دریافت داروهای لازم این علامت را درمان کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: اگر افزایش فعالیت غدد تعریق در فردی بدون علت شناسایی شد متخصصان غدد بیمار را به متخصصان پوست‌ و مو ارجاع می‌دهند تا در نهایت اگر علتی برای آن شناسایی نشد بلاک یا مسدود کردن عصب سمپاتیک برای بیمار انجام شود.

وی درباره بوی بد تعریق در برخی افراد، خاطرنشان کرد: بوی بد تعریق نشانه بیماری نیست و افراد با استحمام روزانه و استفاده از خوش‌بو کننده‌ها می‌توانند این مساله را برطرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha