بر اساس یك مطالعه محققان كانادایی، در افراد مبتلا به سندرم یا نشانگان "پاهای بی‌قرار ‪ ، "RLS‬خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی بیشتر از دیگران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری یونایتدپرس از مونترآل، ‪ RLS‬یك اختلال عصبی است كه بر اثر آن شخص الزام شدیدی برای تكان دادن پاهای خود احساس می‌كند.

محققان در "بیمارستان "سكره كور" دانشگاه مونترآل" ده فرد مبتلا به ‪ RLS‬را برای مشكل آنها قبلا اقدامی انجام نشده بود، مورد مطالعه قرار دادند و در آزمایشگاه در طول شب حركات متناوب پا و تغییر فشار خون در آنها را اندازه گرفتند.

بی‌قراری پا معمولا در شب كه پاها در وضعیت استراحت قرار دارند به بیشترین حد خود می‌رسد و هر ‪ ۲۰‬تا ‪ ۴۰‬ثانیه رخ می‌دهد.

این مطالعه كه در نشریه "علوم اعصاب" منتشر شده است نشان داد كه در جریان حركات متناوب پا میزان فشار خون بطور متوسط ‪ ۲۰‬درجه در فشار سیستولیك و ‪ ۱۱‬درجه در فشار دیاستولیك افزایش می‌یابد.

دكتر "پائولا لنفرانچی" از دانشگاه مونترآل كه ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: مطالعات گذشته نشان داده‌است كه تغییرات فشار خون همانطور كه در این مطالعه نشان داده شده است با پیشرفت آسیب‌های قلبی عروقی ارتباط دارد و افزایش شدید فشار خون در شب نیز با میزان بالاتر سكته قلبی در افراد مسن مرتبط است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha