رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، خواستار موضع شفاف وزارت بهداشت در قبال حرفه پرستاری شد و گفت: و‌زارت بهداشت اگر نیاز به مراقبت سلامت دارد، می تواند از پرستاران آماده کار استفاده کند.

وزارت بهداشت دست از تصویب رشته مراقبت سلامت بردارد

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، خواستار موضع شفاف وزارت بهداشت در قبال حرفه پرستاری شد و گفت: و‌زارت بهداشت اگر نیاز به مراقبت سلامت دارد، می تواند از پرستاران آماده کار استفاده کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، دکتر اصغر دالوندی با اشاره به نشست امروز در شورای سیاستگذاری پرستاری در معاونت پرستاری، اظهارداشت: در جلسه امروز که نمایندگانی از مجموعه منتخبین و صاحب نظران پرستاری نیز حاضر بودند، هر کدام از همكاران  مواضع خود در قبال راهكار های كاهش هزینه ها توسط مجموعه پرستاری را مطرح کردند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت باید موضع صریح خود در قبال حرفه پرستاری را اعلام کند، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید با پرستاران صادق باشد، چون در حال حاضر پرستار آماده کار به قدر کافی وجود دارد که نیاز نباشد، وزارتخانه به تربیت نیروهایی تحت عنوان مراقبین سلامت اقدام کند. كه این حركت هم كمك به اقتصاد سلامت و هم  عین اقتصاد مقاومتی است.

دالوندی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری در كنار معاونت می تواند این نیاز نظام سلامت و کشور را با پرستارانی که آماده کار هستند، تامین کند.

وی افزود: زمانی که موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح است، وزارت بهداشت باید برای کاهش هزینه‌های سلامت و مدیریت امور، به این قبیل طرح ها روی بیاورد.

دالوندی گفت: وزارت بهداشت می بایست  به مخالفت صریح مركز توسعه پرستاری در اصفهان، برد پرستاری، سازمان نظام پرستاری و انجمن علمی پرستاری توجه و اعلام موضع كند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، اظهارداشت: پرستارانی که طرح خود را در شهرستان ها گذرانده اند، و بیكار هستند یا بدلایل مشكلات خانواده نمی توانند شیفت شبكاری دهند ، می توانند با مراکز بهداشت استان یا شهرستان خود همکاری کنند.

وی تأکید کرد: امیدواریم مسئولین وزارت بهداشت به نظرات و پیشنهادات نهادهای پرستاری عنایت و موضوع رشته مراقبت سلامت را کنار بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha