صندوق جهانی کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارش جدیدی اعلام کرد كه یک سوم از کل بیماران مبتلا به ایدز در سراسر جهان را نوجوانان 15 تا 24 سال تشکیل می‌دهند.

سلامت نیوز :صندوق جهانی کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارش جدیدی اعلام کرد كه یک سوم از کل بیماران مبتلا به ایدز در سراسر جهان را نوجوانان 15 تا 24 سال تشکیل می‌دهند.

 صندوق جهانی کودکان سازمان ملل در گزارش سال 2011 خود تاکید كرد در حال حاضر 33 میلیون نفر در جهان به بیماری ایدز مبتلا هستند که یک سوم از این تعداد را نوجوانان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این گزارش همچنین آمده است که در سراسر جهان خطر ابتلا به عفونت ایدز در بین دختران و زنان جوان خیلی بیشتر از مردان جوان در گروه سنی مشابه است.

کارین هولشوف، نماینده یونیسف در هند تاکید کرد: دنیا با فقدان آگاهی صحیح و فراگیر در رابطه با شیوع ایدز مواجه است و این مشکل در کشورهای در حال توسعه به مراتب جدی‌تر است.

بعلاوه طبق آمار دفتر برنامه ایدز سازمان ملل متحد، هر روز حدود 7400 مورد جدید ابتلا به ایدز در جهان تشخیص داده می‌شود که 40 درصد از آنها را افراد 15 تا 24 را تشکیل می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید: تنها 30 درصد مردان و 19 درصد زنان اطلاعات صحیح راجع به این بیماری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha