پرونده تحقیق در مورد علت سرنگونی هواپیمای ام اچ 370 مالزی با 239 سرنشین و دو تبعه ایرانی درحالی پس از چهار سال امروز بسته شد که نتیجه تحقیقات سازمان هوانوردی بین المللی ‹ایکائو› نیز نتوانست از این بزرگ‌ترین راز تاریخ هوانوردی جهان رمزگشایی کند.

راز سر به مهر هواپیمای «ام اچ ۳۷۰»

سلامت نیوز: پرونده تحقیق در مورد علت سرنگونی هواپیمای ام اچ 370 مالزی با 239 سرنشین و دو تبعه ایرانی درحالی پس از چهار سال امروز بسته شد که نتیجه تحقیقات سازمان هوانوردی بین المللی ‹ایکائو› نیز نتوانست از این بزرگ‌ترین راز تاریخ هوانوردی جهان رمزگشایی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون، آخرین گزارش تحقیقات این پرونده که توسط بازرسان و محققان ایکائو انجام شده بود حاکی است : متخصصان ارشد تحقیق در پرونده مفقودشدن هواپیمای ام اچ 370 مالزی با 239 سرنشین که دو تبعه ایران نیزهمراه آن‌ها بودند، خلبان این هواپیما را در سقوط ومفقود شدن آن مقصر نمی دانند. محققان این پرونده امروز با انتشار آخرین نتایج تحقیق خود در مورد این هواپیما اعلام کردند که تحقیقات آن‌ها نتوانست به این سوال که علت سقوط هواپیما چه بوده، پاسخ دهد. دکتر ‹ کوک سو چون› Kok Soo Chonرییس گروه 13 نفره تحقیقات ایمنی پرواز ام چ 370 سازمان بین‌المللی هوانوردی ایکائو تاکید کرد: این گروه با وجود جست‌وجوهای طولانی و بسیار قادر به پاسخ در مورد علت دقیق ناپدید شدن این هواپیما نیست.

سرپرست محققان این گروه ازهشت کشور از جمله استرالیا تاکید کرد: هواپیما هنگام سانحه تحت کنترل خلبان بوده و از مسیر خارج شده به سمت اقیانوس هند حرکت کرده و سرانجام ناپدید شده اما به نظر این گروه خلبان در مفقود شدن هواپیما دخالت نداشته است. دکتر کوک تاکید کرد: محققان این گروه بارها این پرواز را شبیه سازی کردند و همگی به این نتیجه رسیدند که این هواپیما ابتدا مسیر خود را تغییر داده و سپس از روی رادارها محو شده و هنگام بروز حادثه کاملا در کنترل خلبان بوده است.دراین گزارش تاکید شده است: محققان نمی توانند احتمال دخالت غیرقانونی طرف سوم را نادیده بگیرند.

براین اساس، اعضای تیم تحقیق تاکیدکردند نمی‌توان تایید کرد این اقدام توسط خلبان انجام شده باشد.به گزارش ایرنا علاوه براین هیچ نوع کنترل از راه دور در این پرواز مورد تایید محققان قرار نگرفته است. این پرونده در چهار سال گذشته به طور کامل در اختیار این گروه تحقیق بوده است.«آنتونی لوک» وزیر جدید حمل ونقل مالزی روز گذشته اعلام کرد که تمام اظهارات اعضای گروه تحقیق بدون هیچ ادیت ، حذف ، اصلاح یا اضافه کردن مواردی، به طور کامل در این گزارش وجود دارد.برخی کارشناسان بین‌المللی صنعت هوایی در اوایل اردیبهشت امسال علت سقوط هواپیمای «ام اچ 370» مالزی را خودکشی خلبان اعلام کردند که این نظریه امروز رد شد.

یک گروه پنج نفره از تحلیلگران کارشناسان صنعت هوانوردی پیشتر نظریه ای را مطرح کردند که براساس آن کاپیتان « احمد شاه» 53 ساله عامل اصلی گم شدن هواپیمای مسافربری ام اچ 370 در سال 2014 میلادی بوده است. اعضای این تیم پنج نفره کارشناسان صنعت هوانوردی در برنامه 60 دقیقه شبکه سی بی اس استرالیا تاکید کردند خودکشی خلبان این هواپیما، سقوط عمدی و شیرجه مرگ وی در آب‌های اقیانوس آرام سبب کشته شدن وی و تمام کادر پرواز و مسافران بیگناه این هواپیما بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha