وزیر بهداشت درباره بخشنامه استفاده مجدد از برخی لوازم پزشکی گفت: چیزی به اسم تجهیزات یکبار مصرف وجود ندارد و در واقع وسیله‌ای که فلزی بوده استریل می‌شود و تمام دنیا این کار را انجام می‌دهند.

صرفه جویی ۱۰۰ میلیون تومانی با استریل کردن تجهیزات اتاق عمل

سلامت نیوز:وزیر بهداشت درباره بخشنامه استفاده مجدد از برخی لوازم پزشکی گفت: چیزی به اسم تجهیزات یکبار مصرف وجود ندارد و در واقع وسیله‌ای که فلزی بوده استریل می‌شود و تمام دنیا این کار را انجام می‌دهند. 

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا،  دکتر سیدحسن هاشمی همچنین درباره ابلاغ بخشنامه‌ای مبنی بر استفاده مجدد از برخی لوازم پزشکی برای صرفه جویی در هزینه‌ها، گفت: چیزی به اسم تجهیزات یکبار مصرف وجود ندارد، برخی شرکت‌ها تقلب و تخلف کرده‌اند و شاید افرادی را در سیستم ما و در بیمه‌ها داشته باشند و اعلام می‌کنند وسیله‌ای که در تمام نقاط دنیا چند بار استفاده می‌شود را یک بار استفاده کنید.

وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت کاری را انجام می‌دهد که در آمریکا و اروپا انجام می‌شود.  بنابراین به هیچ وجه نیازی نیست وسیله‌ای فلزی و یا وسیله‌ای که می‌توان چند بار از آن استفاده و با پیشرفته‌ترین تجهیزاتی که اکنون در ایران برای استریل کردن (پلاسما) موجود است را دور انداخت، لذا نباید هزینه نابجا به مردم تحمیل کرد.

هاشمی یادآور شد: زمانی که از تحمیل این هزینه پیشگیری می‌کنند صدای عده‌ای بلند می‌شود، اما این صدای مردمی که از این لوازم استفاده می‌کنند نیست، بلکه صدای افرادی بوده که منافع‌شان در یکبار مصرف کردن این لوازم است.

بنابر اعلام وبدا،  وزیر بهداشت افزود: دانشگاه‌های کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام، ظرف یک ماه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان از این طریق صرفه جویی کرده‌اند. در واقع وسیله‌ای که فلزی بوده استریل می‌شود و تمام دنیا این کار را انجام می‌دهند. 

هاشمی با بیان اینکه فضای مجازی غیر رسمی به راحتی قابل خریدن است، گفت: کافی است عده‌ای واردکننده باشند و از این تصمیم آسیب ببینند، اگر یک صدم خرج کنند، می‌توانند بخشی از جامعه را از طریق فضاهای مجازی غیر رسمی مجاب کنند.  اما وزارت بهداشت برای سلامت مردم مسئولیت دارد و این اقدام علاوه بر مراقبت از سلامت‌شان، از جیب‌شان یعنی بیت‌المال نیز مراقبت می‌کند.

وی همچنین درباره کمبودهای دارویی گفت: کمبود دارو همیشه در کشور وجود دارد و ما در بهترین شرایط ۳۰ قلم کمبود دارو داشتیم که اکنون کمبود داروی کشور اندکی بیش از این است و نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا کمبودهای دارویی کشور افزایش نیابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha