یک متخصص بیماری‌های ریوی بیان کرد: آبسه ریه یک بیماری عفونی است که اگر به موقع درمان نشود، می‌تواند موجب مرگ بیمار شود.

کم‌توجهی به آبسه ریه موجب مرگ بیمار می‌شود

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های ریوی بیان کرد: آبسه ریه یک بیماری عفونی است که اگر به موقع درمان نشود، می‌تواند موجب مرگ بیمار شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،اَردا کیانی  درباره آبسه ریه، گفت: آبسه ریه یک بیماری عفونی است که غالباً در نتیجه عفونت‌های بی‌هوازی و بدون علامت بروز پیدا می‌کند. این عفونت در اثر استنشاق ترشحات آلوده در یک فرد بیهوش یا دچار افت هوشیاری ایجاد می‌شود.

وی افزود: در واقع زمانی‌که افراد به دلیل تشنج، مصرف تریاک، ضربه به سر و ... دچار کاهش سطح هوشیاری می‌شوند، در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند. آبسه ریه بر اثر عفونت‌های بی‌هوازی ابتدا بدون علامت بروز پیدا می‌کند اما با گذشت زمان بیمار دچار ضعف، بوی بد دهان، کاهش وزن و ... می‌شود که پزشک پس از عکسبرداری از ریه و بررسی دقیق تشخیص آبسه ریه می‌دهد.

این متخصص بیماری‌های ریوی در خصوص درمان این بیماری بیان کرد: اگر آبسه کوچک باشد بیمار باید به مدت 4 الی 6 هفته تحت دارو درمانی قرار بگیرد اما اگر آبسه بسیار بزرگ شده باشد پزشک باید طی عمل جراحی نسبت به تخلیه آن اقدام کند.

کیانی یادآور شد: البته نوعی آبسه ریه نیز وجود دارد که از طریق خون افراد را درگیر می‌کند یعنی در قسمتی از بدن عفونت ایجاد و سپس توسط جریان خون به ریه منتشر می‌شود.

وی افزود: در این صورت نیز اگر آبسه بسیار بزرگ نشده باشد بیمار تحت درمان توسط آنتی‌بیوتیک قرار می‌گیرد در غیر این‌صورت باید آبسه طی جراحی تخلیه شود.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه پس از اتمام دوره درمان بیماران بهبود می‌یابند، تصریح کرد: پس از بهبودی احتمال عود مجدد بیماری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آبسه ریه بیماری خطرناکی نیست اما اگر به موقع درمان نشود خطرات جبران‌ناپذیری به همراه دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha