یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 250311

زوجین تازه ازدواج کرده باید مراقبت کنند که از ابتدا چه نقش‌هایی را قبول، یا واگذار می کنند زیرا تغییر نقش‌ها و قراردادهای نانوشته در آینده، مشکل خواهد بود.

راز و رمز روابط همسران موفق

سلامت نیوز: زوجین تازه ازدواج کرده باید مراقبت کنند که از ابتدا چه نقش‌هایی را قبول، یا واگذار می کنند زیرا تغییر نقش‌ها و قراردادهای نانوشته در آینده، مشکل خواهد بود.


قدر یکدیگر را می‌دانند
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، یکی از شایع‌ترین مشکلات در ازدواج، ندانستن قدر همسر و کاهش حساسیت به نیازهای او در طول زمان است. شاید همسرتان دیگر هنگامی که از سر کار برمی‌گردید، به شما سلام نکند. شاید شوهر، دیگر از اینکه زن غذای محبوب او را برای شام پخته است، تشکر نکند. اما همه ما نیاز به تحسین و ابراز احساسات داریم. بدون اینها فرد شروع به احساس تنها بودن، نادیده گرفته شدن و قدرنشناسی می‌کند.

چطور این مشکل را حل کنیم
با دادن یک هدیه ساده یا یک تشکر ساده سپاسگزاریتان را نسبت به همسرتان نشان دهید. برای بهبود رابطه‌تان وقت بگذارید، به‌عنوان نمونه قراری برای رفتن به یک رستوران بگذارید. ممکن است آنقدر نسبت به همسرتان دلخور و خشمگین باشید که سپاسگزاری از او برایتان مشکل باشد. در چنین شرایطی می‌توانید به صحبت در مورد مسأله پیش آمده بپردازید و بپذیرید که همسرتان هم اشتباه می کند. همچنین با به یاد آوردن چیزهایی در همسرتان که زمانی دوست داشتید و گفتن آنها به او  و چیزهایی در رفتار او که شما را آزار می‌دهد در یک زمان آرام، صمیمیت خودتان را با همسرتان بیشتر کنید.


خودخوری نمی‌کنند و همه چیز را درون خود نگاه نمی‌دارند
هر زوجی با چالش‌هایی روبه رو است اما اگر در مورد این مشکلات با همسرتان صحبت نکنید، تنش ناشی از این اختلاف زناشویی و فاصله پیدا کردن میان شما افزایش خواهد یافت. برخی افراد نیاز به ابزارهایی دارند تا بتوانند درباره موضوعات حساس به طریقی ایمن سخن بگویند.


چطور این مشکل را حل کنیم
مهارت‌های ارتباطی‌تان را بهبود بخشید.  برای این کار می‌توانید به کتاب‌هایی که در این مورد نوشته شده‌اند، رو بیاورید. مشاوران ازدواج یک گزینه خوب دیگر است. البته باید توجه داشته باشید مشاور ازدواجی را انتخاب کنید که بتواند به طور مؤثری مهارت‌های ارتباطی را  به شما بیاموزد.


در مشاجرات به‌دنبال مقصر نمی‌گردند
 در ازدواج‌های ناشاد که افراد درگیر مشاجره‌های حل و فصل نشده و دلخوری‌های سرکوب شده هستند اغلب به جای اینکه مسئولیت‌شان را قبول کنند، همسرشان را مقصر می‌دانند.
اما مقصر دانستن طرف مقابل مشکلی را حل نمی‌کند با این کار تنها اختلافات بالا می‌گیرد.


چطور این مشکل را حل کنیم
سعی کنید موضوع‌های اساسی را که واقعاً بر سر آن نزاع دارید پیدا کنید. به‌عنوان نمونه آیا احساس می‌کنید حرف‌های شما شنیده نمی‌شود و مورد عشق و احترام همسرتان قرار ندارید. اگر در یافتن این موضوعات اصلی مورد اختلاف دچار مشکل هستید، از خودتان سؤال کنید: این اختلاف چه چیز و چه کسانی را به یادتان می‌آورد؟ هنگامی که متوجه شدید چه چیزی عامل این اختلاف است، می‌توانید الگوهای فکری و رفتاری‌تان را تغییر دهید.


  همیشه خودشان را به‌خاطر دیگری نادیده نمی‌گیرند
اگر یکی از طرفین، همیشه برای خوشحال کردن طرف مقابل خواسته‌های خودش را زیر پا بگذارد، ازدواج آنها وارد یک مسیر اشتباه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha