دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 250442

مطالعه ای که اخیرا انجام شده نشان می دهد مسکن ها باعث ایجاد عوارض شدیدتری در افراد مبتلا به زوال عقل می شود.

خطرات مصرف مسکن در بیماران آلزایمری

سلامت نیوز:  مطالعه ای که اخیرا انجام شده نشان می دهد مسکن ها باعث ایجاد عوارض شدیدتری در افراد مبتلا به زوال عقل می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، مطالعه ای که اخیرا انجام شده نشان می دهد مسکن ها باعث ایجاد عوارض شدیدتری در افراد مبتلا به زوال عقل می شود.

آلزایمر یک مشکل بزرگ و رو به رشد است و از آنجایی که درمانی ندارد باید مراقب افراد مبتلا به آلزایمر باشیم و سرعت پیشرفت بیماریشان را کند کنیم.

تقریبا 50 درصد افراد مبتلا به زوال عقل درد زیادی تجربه می کنند که معمولا نادیده گرفته شده و مدیریت نمی شود.

پاراستامول paracetamol یا استامینوفن به طور معمول اولین داروی درمان درد است و داروهای دیگر در صورت اثر نکردن آن از داروهای مسکن قوی تر و شبه مخدر استفاده می شوند.

بهتازگی محققان سه موسسه تاثیر داروهایشبه مخدر را بر افراد مبتلا به آلزایمر مرد بررسی قرار دادند.

دانشمندان دانشگاه اکستر و کینگ Exeter and King در انگلستان و دانشگاه برگن  در نروژ روی 162 فرد مبتلا به افسردگی و آلزایمر مطالعه ای انجام دادند و نتایج آن در کنفرانس بین المللی آلزایمر در سال 2018 مطرح شد.

این تیم توجه شد عوارض جانبی از قبیل تغییر شخصیت، بی تحرکی و گیجی در بیمارانی که داروهای شبه مخدر استفاده می کردند به طور مشخصی بدتر شد.

در واقع افرادی که مسکن بوپرورفین buprenorphine مصرف می کردند سه برابر عوارض جانبی بیشتری تجربه می کردند و فعالیت کمتری داشتند.

متاسفانه درمان های دارویی که برای درمان ناراحتی افراد مبتلا به آلزایمر تجویز می شود بیشتر باعث آسیب رسیدن به آن ها می شود.

دانشمندان حدس می زنند به دلیل وجود سطوح بالاتر اندورفین در بدن افراد مبتلا به آلزایمر که ماده ای مخدر طبیعی در بدن است اثر داروهای مخدر را تشدید می کند.

بنابراین تجویز این نوع داروها برای افراد مبتلا به آلزایمر نه تنها کمکی به آن ها نمی کند بلکه زندگی آن ها را به خطر می اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha