زنان مبتلا به دیابت به دلیل خانه تكانی در این روزها، مدت زمان بیشتر را به فعالیت می‌پردازند و همین موضوع موجب هیپوگلیسمی بیهوشی ناشی از كاهش شدید قند خون در آنها می‌شود.

سلامت نیوز : زنان مبتلا به دیابت باید درهنگام خانه تكانی میزان داروی خود را افزایش دهند چرا كه فعالیت طولانی خطر بروز هیپوگلیسمی (بیهوشیی ناشی از كاهش شدید قند خون) را برای این دسته از افراد به همراه خواهد داشت.
اسدالله رجب در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: زنان مبتلا به دیابت در هنگام روزهای  پایان سال باید بیشتر به كنترل قند خونشان توجه كنند چرا كه فعالیت آنان دراین روزها افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: زنان مبتلا به دیابت به دلیل خانه تكانی در این روزها، مدت زمان بیشتر را به فعالیت می‌پردازند و همین موضوع موجب هیپوگلیسمی بیهوشی ناشی از كاهش شدید قند خون در آنها  می‌شود.
رجب توصیه كرد: زنان مبتلا به دیابت در صورت اقدام به خانه تكانی در روزهای پایان سال باید هنگام فعالیت كوتاه مدت از مقداری مواد قندی زود جذب از جمله آبمیوه، بیسكوئیت و نان ... استفاده كنند.
همچنین، زنان مبتلا به دیابت كه مدت زمان طولانی به خانه تكانی می‌پردازند باید مقدار داروی دیابت خود را با مشورت متخصص غدد افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha