سلامت نیوز :مدیر مركز سلامت خانواده گفت: بر اساس آمارهای رسمی 50 درصد علت طلاق در كشور به عدم آگاهی‌ها درباره مسائل جنسی مربوط می‌شود ولی آمارهای این مركز عدد بیشتری را نشان می دهد.

نسرین تهرانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در بحث مشاوره قبل از ازدواج در این مركز بر اساس بررسی‌هایی كه روی فاكتوری طلاق داشتیم طرحی را به نام قاعده بازی طراحی كرده‌ایم تا بتوانیم این فاكتورها را به نوعی كنترل كنیم.

وی با بیان اینكه اگر كسی بخواهد شطرنج بازی كند باید قاعده آن را بداند تا بتواند از صفحه شطرنج و مهره‌های آن به درستی استفاده كند تصریح كرد: اگر كسی قواعد زندگی متاهلی را نداند قطعاً با شكست مواجه خواهد شد.

تهرانی با بیان اینكه یكی از عوامل مهم طلاق مسائل جنسی است تصریح كرد: عدم آگاهی‌ها در این زمینه موجب بدكاركردهای جنسی می‌شود به طوری كه براساس آمارهای رسمی پژوهش‌ها نشان می‌دهند 50 درصد علت طلاق مشكلات جنسی است اما بر اساس آمارهای این پژوهشكده بالای 78 درصد علت طلاق به مسائل جنسی مربوط می‌شود.

این رواشناس خانواده یادآور شد: متاسفانه مسائل جنسی در كشور به نوعی تابو بوده و هست. لذا باید ادبیاتی را تدوین و ایجاد كنیم كه با توجه به عقاید مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و نظام سیاسی حاكم بر جامعه و با لحاظ كردن همه نیازهای خانواده بتواند ضمن آنكه تمام این فاكتورها را لحاظ كند جوابگوی نیازهای زوجین هم باشد.

وی با بیان اینكه هیچ كدام از این فاركتورها را نباید نادیده گرفت ادامه داد:‌در این مركز به كمك این ادبیات توانستیم در درمان مشكلات ناشی از مسائل جنسی درباره طلاق موفقیت‌هایی دست یابیم لذا باید در كشور متخصصان بیشتری در این زمینه تربیت كنیم كه با حساسیت بالا این فاكتورها را كنار هم قرار دهد و با تعهد و مسئولیت در این زمینه ارائه خدمت كنند كه در این صورت می‌توان این عامل طلاق را كنترل كرد.

تهرانی گفت: با نداشتن متخصص در این زمینه، افرادی كه متخصص نیستند یا به لحاظ مشكلات شخصی وارد این حیطه شده‌اند یا نمی‌توانند فاكتورها را در كنار هم قرار دهند و وارد این حوزه می‌شوند و با این روند در آینده با مشكلات بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان كرد: مركز سلامت خانواده، خانواده را به عنوان یك سیستم كلی در نظر گرفته و همه افراد خانواده تك تك و به صورت مجزا به شكل زیرسیستم مورد بررسی قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha