متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در یک تحقیق جدید تاكید کردند كه مصرف مواد غذایی غنی از پتاسیم خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در یک تحقیق جدید تاكید کردند كه مصرف مواد غذایی غنی از پتاسیم خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس بهداشت ودرمان ایسنا، این ماده معدنی مهم در گوشت ماهی، گوشت مرغ، لبنیات و بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود.

این متخصصان در آزمایشات جدید خود دریافته‌اند که مصرف این گروه از مواد غذایی خطر بروز سکته مغزی را تا 21 درصد کاهش می‌دهد و در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی نیز می‌تواند موثر و مفید باشد.

موز یکی از مهمترین مواد خوراکی حاوی پتاسیم است. سیب زمینی شیرین و گوجه فرنگی نیز در این فهرست قرار دارند.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، دکتر پاسکال استرازولو، استاد دانشکده پزشکی ناپلس در دانشگاه ایتالیایی «فدریکوی دوم» دراین تحقیق متذکر شد: میانگین روزانه مصرف غذاهای حاوی پتاسیم در بسیاری از کشورهای جهان کمتر از مقدار توصیه شده از سوی مقامات بهداشتی است در حالی که مقدار مناسب مصرف این ریزمغذی خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری‌های قلبی وعروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، پتاسیم یک عنصر معدنی مهم در بدن است، چون تغییرات جزئی آن می‌تواند مشکلات عصبی و قلبی ایجاد كند و بنابراین مقدار آن در خون باید به دقت تنظیم ‌شود. علائم کمبود پتاسیم در بدن شامل خستگی، خواب آلودگی، ضعف عضلانی، یبوست، نامنظمی ضربان قلب و تأخیر در تخلیه معده هستند.

بهترین منابع غذایی حاوی پتاسیم نیز شامل آرد سویا، لوبیا سفید، عدس، موز و اسفناج هستند اما این عنصر در بیشتر مواد غذایی وجود دارد. رژیم غذایی غنی از کلسیم، پتاسیم و منیزیم و نیز محدود در سدیم باعث کاهش فشار خون بالا در افراد دچار فشار خون بالا می‌شود.

شرح این مطالعه در مجله كالج كاردیولوژی آمریكا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha