حواشی بسیاری شده است. پس از آنكه مدیران این شركت به دلیل مشكلات اقتصادی و مالی اقدام به تعدیل شماری از كارگران كارخانه كردند، اكنون با اعتراض سایر كارگران كه نگران هستند خود روزی از كارخانه اخراج شوند، رو به رو هستند.

کارگران كارتن ایران، نگران آینده شغلی خود هستند

سلامت نیوز:حواشی بسیاری شده است. پس از آنكه مدیران این شركت به دلیل مشكلات اقتصادی و مالی اقدام به تعدیل شماری از كارگران كارخانه كردند، اكنون با اعتراض سایر كارگران كه نگران هستند خود روزی از كارخانه اخراج شوند، رو به رو هستند.

 

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ،آن‌طور كه ایلنا گزارش داده، دو روز است كه کارکنان شرکت کارتن ایران در محله شاد آباد تهران در اعتراض به اخراج چهار نفر از همکاران خود دست از کار کشیده و تحصن کرده‌اند.اصغر عبادی، رییس شورای اسلامی کار شرکت کارتن ایران در این باره گفته كه مدیریت شرکت از ابتدای هفته دستور اخراج چهار نفر از کارگران را ( دو نفر به بهانه اتمام قرارداد و دو نفر به بهانه مشکل انضباطی) داد. گفتنی است دو نفر اخیر که به ادعای شرکت مشکل انضباطی داشته‌اند، خطایی در داخل شرکت مرتکب نشده‌اند. در اعتراض به این تصمیم مدیریت شرکت، از روز دوشنبه گذشته، کارکنان شرکت دست از کار کشیدند. البته مدیریت امروز نیز، نگهبانی شرکت را ملزم کرده که 20 نفر از کارگران را به داخل راه ندهد.

هم‌اکنون شرکت 367 نفر پرسنل دارد که 12 نفر از آن‌ها رسمی و باقی قراردادی هستند. ما به عنوان شورای اسلامی کار این شرکت، رویه‌مان بر مشارکت و تعامل با مدیریت شرکت است اما این امر از سوی آن‌ها مورد پذیرش نیست و به زعم آن‌ها فعالیت شورا، دخالت در امور شرکت است و در کار تولید اختلال ایجاد می‌کند.اخیرا شایعاتی مبنی بر قصد مدیریت بر تعدیل نیرو به دلیل کاهش ظرفیت تولید، انتشار یافته است. این امر بر التهاب در بین کارکنان شرکت دامن زده است.

ما هم اخراج این چهار نفر را در ابتدای هفته و راه ندادن این 20 نفر را در راستای همین شایعه نگران‌کننده می‌دانیم.وی به مشکل دیگری نیز که اخیرا در ایجاد التهاب در فضای شرکت دامن زده، اشاره کرد و بیان داشت: در یک ماه اخیر، مدیریت شرکت حراست جدیدی را به کار گمارده که نحوه حضور او در محیط شرکت، موجبات نارضایتی کارکنان را فراهم آورده است.عبادی سپس توضیحاتی در باره این واحد صنعتی ارائه کرد و گفت: شرکت کارتن ایران سابقا متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و صندوق توسعه ملی بوده است. در سال ۹۶، این شرکت به بخش خصوصی سپرده شده است. ستاد اجرایی فرمان امام هم در این شرکت سهم دارد. سهم این ستاد که پیش‌تر ۱۴ درصد بوده، اکنون به چهار درصد رسیده است.

رییس شورای اسلامی کار شرکت کارتن ایران در پایان تصریح کرد: شرکت از سال جدید، مشکلات مهمی در حوزه کمبود مواد اولیه و کاهش نقدینگی داشته است. در واقع، مشکل این روزهای شرکت نه در فروش محصولات، بلکه در تامین مواد اولیه برای تولید است. امیرحسین اسماعیل‌پور،مدیرعامل شرکت کارتن ایران در رابطه با مطالبات و اعتراضات اخیر کارکنان شرکت تنها به بیان این جمله بسنده كرده كه توضیح خاصی در باره اعتراض كارگران ندارم. اقدام اخیر آن‌ها مسبوق به سابقه است و همیشه اعتراض کرده و اجازه نداده‌اند فعالیت کارخانه به درستی پیش برود!

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha