كیفیت بالای ارائه خدمات، قیمت مناسب و قابل رقابت در منطقه، از جمله عوامل مهم در جذب توریسم به كشور است

درآمد حاصل از گردشگری سلامت 3 برابر گردشگری عادی است
سلامت نیوز : كیفیت بالای ارائه خدمات، قیمت مناسب و قابل رقابت در منطقه، از جمله عوامل مهم در جذب توریسم به كشور است.

دكتر شمس اردكانی به بیان ویژگی های گردشگری سلامت پرداخت و گفت: كشورهای تایلند، سنگاپور، دبی و هند سرمایه گذاری زیادی در گردشگری سلامت كرده اند و درایران نیز سرمایه گذاری برای گردشگران سلامت از افزایش قابل توجهی در سال های اخیر برخوردار بوده است.

وی درباره اهداف اصلی دفتر گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشكی تهران ابراز داشت: مهمترین هدف رسیدن به استاندارهای بین المللی است كه گواهی نامه های مربوط به آن توسط كشورهای استرالیا و كانادا صادر می شود و دیگر اینكه پذیرش توریسم درآمد خوبی دارد كه از آن می توان استفاده كرد.

نماینده وزیر بهداشت در امر گردشگری سلامت با اشاره به توانمندی های كشور در توریسم درمانی كه به خوبی مورد استفاده قرار نمی گیرد گفت: علوم پزشكی بعد از انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته و در سال های قبل از انقلاب نظام سلامت با پزشكان خارجی اداره می شد اما امروز بزرگترین دانشگاه علوم پزشكی كشور برای پذیرش بیماران خارجی اعلام آمادگی می كند.

دكتر شمس ادركانی به بیان مولفه های گردشگری سلامت پرداخت و گفت: گردشگران سلامت با هدف درمان ارزان نسبت به كشوری كه در آن ساكن هستند، دریافت درمان سریع و با كیفیت و گردشگری در حین درمان یا دوران نقاهت عازم كشورهای دیگر می شوند.

وی به مزایای گردشگری سلامت در ایران پرداخت و گفت: كیفیت بالا در ارایه خدمات، قیمت قابل رقابت با كشورهای منطقه، جاذبه های توریستی منحصر به فرد (آثار باستانی)، ضعف كشورهای همسایه در پزشكی از جمله عواملی است كه می تواند به جذب توریسم كمك كند.

وی هدف گردشگران سلامت را قیمت پایین خدمات درمانی در كشورهای دیگر دانست و گفت: با توجه به اینكه  بیشتر گردشگرها به خاطر قیمت پایین جراحی ها به كشورهای دیگر می روند كشور ما در  دنیا در زمینه جراحی قلب، ارتوپدی، دندانپزشكی و چشم جز اولین مطالبات گردشگران سلامت قرار دارد.

نماینده وزیر بهداشت در امر گردشگری سلامت با اشاره به موارد مورد نیاز برای تحقق گردشگری گفت: كارد پزشكی مجرب، بیمارستان های مدرن، پایین بودن هزینه های درمانی از جمله عواملی است كه به جذب گردشگر كمك می كند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha