سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان غذا و دارو به طور مستمر در حال رصد کردن داروهاست و انتظار داریم موضوع احتکار دارو تکرار نشود و اگر احتکار دارو صورت گرفت اولین سازمانی که باید از این موضوع مطلع شود سازمان غذا و دارو است.

بی‌تدبیری سازمان غذا و دارو عامل احتکار اقلام دارویی

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان غذا و دارو به طور مستمر در حال رصد کردن داروهاست و انتظار داریم موضوع احتکار دارو تکرار نشود و اگر احتکار دارو صورت گرفت اولین سازمانی که باید از این موضوع مطلع شود سازمان غذا و دارو است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، درباره اخبار مطرح شده در رسانه‌ها با عناوین احتکار دارو توضیح داد: خوشبختانه سازمان غذا و دارو در حال حاضر نظارت کافی بر واردات داروها دارد و برای این سازمان مشخص است که مجوز واردات دارو به کدام شرکت‌ها داده شده و داروی وارداتی در چه مرحله‌ای از چرخه واردات و توزیع قرار دارد.

وی افزود: داروهای وارد شده به کشور قابل ردیابی و کنترل هستند و عموماً انبار کردن یا احتکار داروها پس از چرخه توزیع صورت می‌گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه نمایندگان سازمان غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها مسئول بررسی نحوه توزیع داروها در این مناطق هستند، توضیح داد: این نمایندگان باید میزان داروی توزیع شده و مصرف شده در طول ماه را بررسی کنند تا اگر در مکانی احتکار دارو وجود داشته باشد آن را گزارش دهند اما متأسفانه به دلیل سوءمدیریت‌هایی که در مواقعی توسط سازمان غذا و دارو رخ می‌دهد شاهد احتکار داروها هستیم.

عابدی خاطرنشان کرد: چرخه توزیع داروها مشخص است و دولت نیز بر آن نظارت کافی دارد.

وی افزود: به طور مثال زمانی که صحبت از احتکار خودرو یا لوازم خانگی می‌شود به این دلیل است که واردات و توزیع آنها در چرخه کنترلی مناسبی قرار نداشته است اما دارو ماده‌ای است که تاریخ مصرف آن مشخص بوده و باید به گونه‌ای وارد کشور شود که مطابق با نیاز کشور باشد و نمی‌توان مازاد بر نیاز کشور واردات دارو انجام داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان، گفت: سازمان غذا و دارو به طور مستمر در حال رصد کردن داروهاست و انتظار داریم موضوع احتکار دارو تکرار نشود و اگر احتکار دارو صورت گرفت اولین سازمانی که باید از این موضوع مطلع شود سازمان غذا و دارو است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha