رئیس کمیته آموزش انجمن فیزیوتراپی گفت: جامعه فیزیوتراپی کشور مطالبات انباشته شده زیادی دارد که باید از سوی وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار گیرد.

جامعه فیزیوتراپی مطالبات انباشته شده زیادی دارد

سلامت نیوز:رئیس کمیته آموزش انجمن فیزیوتراپی گفت: جامعه فیزیوتراپی کشور مطالبات انباشته شده زیادی دارد که باید از سوی وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،پریسا ارزانی با اشاره به مطالبات جامعه فیزیوتراپی اظهار کرد: متأسفانه اجرای عجولانه طرح تحول سلامت بدون آینده‌نگری و در نظر گرفتن نقش آحاد جامعه پزشکی به عنوان ارائه دهندگان خدمت منجر به بحران‌های روزمره در عرصه سلامت شده است.

رئیس کمیته آموزش انجمن فیزیوتراپی تهران تصریح کرد: با گسترده و عمیق‌تر شدن دانش فیزیوتراپی، آموزش فیزیوتراپی در چهارسال دوره کارشناسی نمی‌تواند خلاصه شود و ارائه دوره آموزشی فیزیوتراپی ۶ ساله تحت عنوان دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی همانند دیگر کشورهای پیشرفته در ایران ضرورت دارد.

ارزانی افزود: متأسفانه بیمه‌ها نیز همکاری مناسبی با جامعه پزشکی به‌ویژه توانبخشی ندارند. رشته‌های گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی‌شناسی و بینایی‌سنجی نیز در کنار فیزیوتراپی خانواده بزرگ توانبخشی را تشکیل می‌دهند اما بیمه‌ها در هنگام ارائه بسته‌های خدماتی نقش ناچیزی برای آنها در نظر می‌گیرند.

وی یادآور شد: تعرفه‌های فیزیوتراپی طی سه سال گذشته تنها پنج درصد افزایش یافته که این افزایش نیز در حالی انجام می‌شود که تورم سالانه و حتی ماهیانه با توجه به تحریم‌های ظالمانه، گران شدن اجاره مطب و خرید دستگاه‌ها بیش از این است و فیزیوتراپیست‌ها مجبورند با توجه به معوقات بیمه‌ای بیش از ۶ ماهه و حتی یک ساله متضرر شوند.

رئیس کمیته آموزش انجمن فیزیوتراپی تهران ادامه داد: جامعه فیزیوتراپی در چند روز گذشته نیز با مشاهده کلیپ گفتگوی وزیر بهداشت با بیمار عزیز بجستانی بسیار ناراحت شده‌اند و ضمن ابراز تأسف از این نحوه برخورد، امیدوارند وزیر بهداشت از این رفتار نسنجیده به دلجویی از بیماران توان‌خواه و نیز فیزیوتراپیست‌ها به‌صورت رسمی عذرخواهی کرده و نهایتاً با اقدام عملی در جهت ارتقا علمی و عملی بیش از پیش رشته فیزیوتراپی این تهدید را به فرصتی برای ایران عزیزمان تبدیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha