احمد صفری می‌گوید: دولت تاکنون آنچه که نیاز بوده ،در زمینه ساخت و سازها در کرمانشاه پرداخت کرده است ولی در مورد این هزینه ‌کردها باید شفاف سازی بشود.تاکنون 26 میلیارد تومان بنیاد مسکن بابت ایاب و ذهاب و حق ماموریت فاکتور کرده است، این چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

۲۶ میلیارد از کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه توسط بنیاد مسکن خرج حق ماموریت شده

سلامت نیوز: احمد صفری می‌گوید: دولت تاکنون آنچه که نیاز بوده ،در زمینه ساخت و سازها در کرمانشاه پرداخت کرده است ولی در مورد این هزینه ‌کردها باید شفاف سازی بشود.تاکنون 26 میلیارد تومان بنیاد مسکن بابت ایاب و ذهاب و حق ماموریت فاکتور کرده است، این چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا،هزینه کرد از سوی مسئولان در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و همچنین رسیدگی به مناطقی که بر اثر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله دچار بحران شده‌اند همواره برای شهروندان مبهم است و از سویی دیگر این عدم شفاف‌سازی‌ها باعث شده تا صدای اعتراض شهروندان هر روز بلندتر بشود و بگویند که همیشه در مواقع بحرانی مسائل و چالش‌ها با کمک‌های مالی خود مردم برطرف می‌شود .

حالا به‌غیر از شهروندان؛صدای اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم بلند شده است. یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگویی که با خبرگزاری برنا گفت: «مردم حق داد که  گله‌مند باشند زیرا مثلا  بعد از گذشت نزدیک به یک سال که از زلزله کرمانشاه هنور  زلزله زدگان در چادر و کانکس زندگی می‌کنند اما در این زمینه دولت بودجه کامل را تخصیص داده است ولی در مورد هزینه کردهای برای دوباره سازی کرمانشاه شفافیت وجود ندارد و مبلغ قابل توجهی در این میان مشخص نیست که برای چه کاری هزینه شده است و بنیاد مسکن بسیاری از این مبالغ را صرف هزینه‌های جاری خود مانند حق ماموریت و ... کرده است.»

احمد صفری، نماینده شهروندان کرمانشاه در ادامه به برنا گفت: حوزه‌هایی مانند فرمانداری، بخشداری، هلال احمر، بنیاد مسکن و ...   زیر نظر دولت فعالیت می‌کنند تا مشکلات را برطرف کنند و مبالغی را برای ارائه خدمات دریافت می‌کنند. به‌عنوان مثال در مورد بازسازی شهر سرپل ذهاب ، مردم در کنار دولت  تاکنون برای بهبود وضعیت کمک کرده‌اند ولی در این بین عدم هماهنگی‌ها باعث می‌شود هنوز وضعیت در منطقه سامان نگرفته باشد .

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به عدم هماهنگی موجود در رسیدگی به زلزله زدگان کرمانشاه ادامه داد: در روزهای اول وقتی که هلال احمر پای کار آمد گفتند قرار است برای مردم اردوگاه وسیعی ساخته شود ولی پس از آن در این مورد سلیقه‌ای عمل شد و با نصب چادر و دادن کانکس بدون برنامه‌ریزی باعث شد تا هرج و مرج به وجود بیاید. این موضوع باید با همان روالی که برنامه‌ریزی شده بود اجرایی می‌شد.

 وی در مورد گله‌مندی مردم از وضعیت کنونی و مشخص نبودن اینکه مسئولان برای زلزله زدگان چه کردند اضافه کرد: گله‌مندی مردم در این زمینه به حق است ،اکنون که 10 ماه از زلزله کرمانشاه گذشته هنوز برخی منازلی که در حادثه تخریب شده است تعیین تکلیف نشده اند که مشکل آن هم با بنیاد مسکن است. اینکه این موضوعات خیلی به طول می‌انجامد نشان از بی‌برنامگی  است.

صفری با بیان پیگیری‌هایی که تاکنون انجام شده است خاطرنشان کرد: در این مورد به وزیر کشور نامه نوشتیم و در خواست کردیم  این موضوع را قربالگری کنند زیرا در این بین برخی سود جویی می‌کنند و بسته‌های رایگان تغذیه و ... را بیش از اندازه دریافت می‌کنند و از اقوام خود در دیگر مناطق هم دعوت می‌کنند که به شهرستان سرپل ذهاب بیایند و بسته‌های حمایتی را دریافت کنند. در مورد ساخت و سازها در کرمانشاه برای مردم ابهاماتی به وجود آمده است ، مثلا چرا  فردی به‌عنوان کارمند بنیاد مسکن که کارمند دولت هم محسوب می‌شود هم حق ماموریت آنچنانی می‌گیرد و همچنین هر ماه حقوق ثابت دریافت می‌کند. دولت تاکنون آنچه که نیاز بوده ، در زمینه ساخت و  سازها در کرمانشاه پرداخت کرده است ولی در مورد این هزینه ‌کردها باید شفاف سازی بشود.تاکنون 26 میلیارد تومان بنیاد مسکن بابت ایاب و ذهاب و حق ماموریت فاکتور کرده است، این چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

صفری در انتقاد از دریافت چنین مبالغی بابت حق ماموریت در پایان خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید کسانی که زیر چادر و در کانکس زندگی می‌کنند در وضعیت ناگوار مجبور به تحمل این سختی‌ها هستند و می‌توانند  با 50 میلیون تومان یک خانه بسازند ولی در مقابل چه مبالغی هزینه‌ می‌شود که شفاف نیست.  این موضوع نیاز به الزامات بیشتری دارد و در این مورد همکاران ما در مجلس شورای اسلامی هم مقصر هستند و باید نظارت‌ها را افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha