سرپرست اداره کل فرآورده‌های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: شیرخشک‌های متابولیک و رژیمی از طریق سامانه حامی بین مصرف‌کنندگان توزیع می‌شود.

توزیع شیرخشک‌های متابولیک و رژیمی در سامانه حامی

سلامت نیوز: سرپرست اداره کل فرآورده‌های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: شیرخشک‌های متابولیک و رژیمی از طریق سامانه حامی بین مصرف‌کنندگان توزیع می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،مهناز خانوی  در مورد خبرهای مطرح‌شده مبنی بر کمبود شیرخشک در داروخانه‌های کشور اظهار کرد: در زمینه شیرخشک تولید داخل هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد و حتی با ۴۲ درصد ظرفیت نیاز شیرخشک کل کشور تأمین می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون برای تأمین این شیرخشک‌‌ها هیچ کمبودی نداریم و اگر کمبودی در بازار مشاهده می‌شود ناشی از عدم عرضه مناسب در سطح کشور است.

سرپرست اداره کل فرآورده‌های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو یادآور شد: شیرخشک‌های متابولیک و رژیمی از طریق سامانه حامی توزیع می‌شوند و مصرف‌کنندگان، این نوع شیرخشک را درب منزل دریافت می‌کنند و فقط یک شرکت پخش آن را توزیع می‌کند.

وی در مورد نحوه ثبت نام مصرف‌کنندگان در سامانه حامی گفت: نام و مشخصات مصرف‌کننده شیرخشک از سوی متخصص تغذیه و پزشک متخصص در این سامانه ثبت شده است و در زمینه تأمین شیرخشک متابولیک برای کودکان بیماری که در سامانه ثبت نام کرده‌اند هیچ مشکلی نداریم.

خانوی ادامه داد: فراخوان ۱۸ ماه آینده برای تأمین شیرخشک اعلام شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای واردات و تأمین شیرخشک متابولیک و رژیمی تا ابتدای سال آینده صورت گرفته است.

به گفته سرپرست اداره کل فرآورده‌های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو،‌ ظرف یک ماه آینده برنامه‌ریزی برای تأمین نیاز شیرخشک کشور تا پایان سال جاری، در دستور کار گمرک کشور قرار می‌گیرد و  برای ۱۸ ماه آینده تأمین بودجه و برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی در مورد دسترسی همه پزشکان و معاونت‌های غذا و دارو به سامانه حامی گفت: اطلاعات بیماران در نقطه صفر مرزی نیز در این سامانه به ثبت رسیده است و شیرخشک متابولیک و رژیمی برای آنها ارسال می‌شود؛ البته یکی از شروط این است که پزشک متخصص مشخصات بیمار را در سامانه آنلاین ثبت کرده باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha