دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 254929

رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به عواملی که سبب ابتلا به سرطان کبد می‌شود، گفت: پرهیز از مصرف الکل، دخانیات و مواد غذایی مانده، راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد است.

عواملی که سبب ابتلا به سرطان کبد می‌شود

سلامت نیوز:رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به عواملی که سبب ابتلا به سرطان کبد می‌شود، گفت: پرهیز از مصرف الکل، دخانیات و مواد غذایی مانده، راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید مؤید علویان رئیس شبکه هپاتیت ایران  در ارتباط با سرطان کبد اظهار داشت: این سرطان بیماری خطرناکی است که به دلیل بیماری‌های مزمن کبدی ایجاد می‌شود و در اکثر موارد با پیشگیری از هپاتیت‌های ویروسی یا درمان آنها می‌توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

وی افزود: درمان به موقع بیماری‌های مزمن کبدی از جمله هپاتیت ویروسی بی و سی، پرهیز از مصرف الکل و دخانیات، پرهیز از مصرف مواد غذایی مانده و آلوده به سم آفلاتوکسین از راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد است.

فوق تخصص بیماری‌های گوارش وکبد ادامه داد: پرهیز از چاقی و استفاده بیشتر از غذاهای دریایی در پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد بسیار موثر بوده و ارتقای آگاهی افراد جامعه نسبت به عوامل موثر در ایجاد و کنترل این بیماری از اهمیت بسزایی برخوردار است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha