معاون وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل سطح بندی خدمات تجویز آنتی بیوتیک به مراکز ارائه کننده خدمات درمانی ابلاغ شد.

دستورالعمل تجویز آنتی بیوتیک ابلاغ شد

سلامت نیوز: معاون وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل سطح بندی خدمات تجویز آنتی بیوتیک به مراکز ارائه کننده خدمات درمانی ابلاغ شد.

به گزارش سلامت نیوز از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، قاسم جان بابایی روز شنبه در نشست مشترک با نماینده سازمان بهداشت جهانی، افزود: 302 مورد محصول دانشی در جلسات مشترک با سازمان های بیمه گر تعیین تکلیف و ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه 501 محصول دانشی شامل 250 راهنمای بالینی تدوین شده است. ادامه داد: به واسطه این اقدامات وظیفه قانونی موضوع بند «ب» تبصره 17 قانون بودجه سال 1397 به صورت کامل توسط معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده است و همچنان به طور مستمر با گروه های تخصصی مختلف در حال تدوین محصولات دانشی هستیم.
جان بابایی اعلام کرد: راهنماها و استانداردهای خدمات نظام سلامت (خدمت، پاراکلینیک، آزمایشگاه و تصویربرداری) به طور مستمر در حال تدوین هستند و معاونت درمان وزارت بهداشت به صورت هفتگی استانداردهای نهایی شده را در جلسات مشترک با سازمان های بیمه گر، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، سازمان ها و دفاتر مرتبط، تدوین و پس از امور کارشناسی برای اجرا ابلاغ می کند.
کریستف هاملمان، نماینده سازمان بهداشت جهانی نیز در این نشست، اظهار داشت: اقدامات و پیشرفت های معاونت درمان وزارت بهداشت در تدوین و استقرار راهنماهای بالینی چشمگیر و قابل توجه است.
به منظور بررسی و ارزیابی فعالیت های حوزه معاونت درمان درخصوص تدوین راهنماهای بالینی و استانداردهای خدمت، جلسه مشترکی بین نماینده سازمان جهانی بهداشت و معاون درمان وزارت بهداشت برگزار شد.
در این نشست، گزارشی درخصوص فعالیت های انجام شده در زمینه تدوین راهنماهای بالینی و استانداردهای خدمت ارائه شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha