2 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ، با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مسئولان محلی روز شنبه افتتاح شد.

2 هزار واحد مسکونی مددجویان زلزله زده افتتاح شد

سلامت نیوز: 2 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ، با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مسئولان محلی روز شنبه افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، سید پرویز فتاح در آیین افتتاح منازل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای «گورسفید» گیلانغرب ، با قدردانی از مردم کرمانشاه و صبوری مردم مناطق زلزله زده این استان در حادثه تلخ زلزله سال گذشته ، از همه ملت ایران که به شایستگی به یاری آسیب دیدگان شتافتند، قدردانی کرد.
وی افزود: امروز 2 هزار واحد مسکونی مددجویان در مناطق زلزله زده افتتاح و تحویل مالکان آن ها شد و کار بازسازی در مناطق زلزله زده و احداث واحدهای مسکونی مردم ثابت کرد که نظام اسلامی توانمند است.
فتاح اظهار داشت: کار احداث 500 واحد مسکونی دیگر ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تا اواخر خرداد سال آینده به اتمام می رسد.
رییس کمیته امداد امام با اشاره به اینکه این نهاد حمایتی به هر خانوار روستایی که واحدهای آن ها در جریان زلزله تخریب شد، 12 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرده است، از دولت و استاندار کرمانشاه و همه کسانی که برای احداث واحدهای مسکونی مددجویان کمک کرده اند، قدردانی کرد.
فتاح افزود: در زمینه امداد رسانی کمیته امداد با ارسال 2 هزار کامیون محموله امدادی به ارزش 80 میلیارد تومان به یاری زلزله زدگان کرمانشاه شتافت و 60 میلیارد تومان نیز کمک های مردمی جمع آوری شده که بخشی از آن به عنوان امانت در اختیار این نهاد است و به تدریج در مناطق زلزله زده توزیع می شود.
وی اظهار داشت: اولویت کمیته امداد در پرداخت کمک های بلاعوض مناطق زلزله زده بوده اما با توجه به مساعدت دولت در تامین اعتبار و تامین تسهیلات لازم برای 2 هزار و 700 واحد واحد مسکونی نیازمند مقاوم سازی ویژه مددجویان این روند کمک رسانی ادامه دارد و تلاش می شود تا پایان سال نیز این واحدها احداث شوند.

** کار ساخت واحدهای مسکونی روستایی امسال به اتمام می رسد
معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از اتمام کار بازسازی واحدهای مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.
عزیزالله مهدیان افزود: ساخت واحدهای مسکونی شهری آسیب دیده زلزله پارسال غرب کرمانشاه نیز تا اواسط سال آینده به پایان می رسد.
وی اظهار داشت: بیش از سه هزار تن آهن آلات در حال حمل به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است و تامین آهن آلات مورد نیاز این مناطق تا پایان کار بازسازی به تدریج ادامه دارد.
این مقام مسئول گفت: در تامین آهن آلات مناطق زلزله زده با پیگیری های صورت گرفته و کمک دولت مشکلی نداریم.
9 هزار و 617 واحد مددجویان کمیته امداد در زلزله سال گذشته گذشته کرمانشاه خسارت دیدند که از این تعداد چهار هزار و 242 واحد شهری و روستایی نیازمند تعمیر و مابقی تخریبی هستند.
خرداد امسال نیز 500 واحد مسکونی مددجویان در مناطق زلزله زده با حضور فتاح رییس کمیته امداد کشور به بهره برداری رسید.
در استان کرمانشاه 68 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 200 هزار تن از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مند هستند.
استاندار کرمانشاه امروز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: تاکنون بیش از 70 هزار واحد مسکونی شهرستانهای زلزله زده استان تعمیر و بازسازی شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha