یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 258347

در مطالعه ای جدید مشخص شد که افراد با داشتن رژیم کم کربوهیدرات نسبت به یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا کالری بیشتری سوزانده اند. افرادی که رژیم کم کربوهیدرات داشتند در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشتند، روزانه حدود ۲۵۰ کالری بیشتر سوزاندند.

کدام رژیم غذایی، کالری بیشتری می سوزاند؟

سلامت نیوز: در مطالعه ای جدید مشخص شد که افراد با داشتن رژیم کم کربوهیدرات نسبت به یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا کالری بیشتری سوزانده اند. افرادی که رژیم کم کربوهیدرات داشتند در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشتند، روزانه حدود ۲۵۰ کالری بیشتر سوزاندند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، رژیم های کم کربوهیدرات به افراد کمک می کند تا در طولانی مدت وزن بیشتری از دست بدهند. در واقع نوع کالری مصرفی شخص بر تعداد کالری هایی که می خورد، تاثیر می گذارد. این اثرات جدید، فراتر از محتوای کالری، می تواند کنترل وزن را در دراز مدت آسانتر و موثرترکند.

با این حال، در برخی از مطالعات کوتاه مدت (معمولا کمتر از دو هفته) هیچ تفاوتی بین رژیم های دارای کربوهیدرات کم و کربوهیدرات زیاد در مقایسه با تعداد کالری مصرفی افراد وجود ندارد.

این مطالعه با هدف بررسی یک فرضیه شناخته شده به عنوان “مدل کربوهیدرات – انسولین چاقی” است که بر روی ۱۶۴ بزرگسال با اضافه وزن بود انجام شد. این افراد ابتدا تحت درمان رژیم غذایی قرار گرفتند تا حدود ۱۰ درصد وزن بدنشان را از دست بدهند. سپس به صورت تصادفی به آنها رژیم غذایی با کربوهیدرات کم، متوسط و بالا داده شد. پس از ۲۰ هفته محققان میزان متابولیسم شرکت کنندگان (تعداد کالری که آنها در طول روز می سوزاندند) را اندازه گیری کردند. شرکت کنندگان همچنین دارای شتاب سنج برای اندازه گیری میزان فعالیت بدنی خود بودند.

هنگامی که محققان کالری های سوزانده شده شرکت کنندگان را با هم مقایسه کردند، دریافتند که افراد دارای رژیم کم کربوهیدرات روزانه ۲۰۹ تا ۲۷۸ کالری بیشتری نسبت به رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا سوزانده بودند. در این صورت با گذشت حدود ۳ سال، این افراد حدود ۲۰ کیلو وزن از دست خواهند داد.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha