مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ توضیحاتی درباره مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان و علت تاخیر در پرداخت هزینه‌ها و خسارات درمانی ارائه کرد و گفت: اگر بیش از دو ماه از زمان پرداخت از جیب برای درمان گذشته باشد افراد تحت پوشش می‌توانند با واحدهای پاسخگویی تلفنی ما تماس بگیرند و اطلاع دهند.

فرهنگیان تاخیر بیش از ۲ ماه در پرداخت خسارت پزشکی را به آتیه‌سازان اطلاع دهند

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ توضیحاتی درباره مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان و علت تاخیر در پرداخت هزینه‌ها و خسارات درمانی ارائه کرد و گفت: اگر بیش از دو ماه از زمان پرداخت از جیب برای درمان گذشته باشد افراد تحت پوشش می‌توانند با واحدهای پاسخگویی تلفنی ما تماس بگیرند و اطلاع دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مهدی ریاحی‌فر در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان و تاخیر در پرداخت هزینه‌ها و خسارات درمانی اظهار کرد: ممکن است معلم مدارک پزشکی خود را به واحدهای رفاهی آموزش و پرورش ارسال کرده باشد ولی آنها پرونده را دیر به ما داده باشند و رسیدگی با اندکی تاخیر مواجه شده باشد. علت تاخیر تماما متوجه ما نیست، زیرا بیمه پردازی آموزش و پرورش به روش صندوقی انجام می‌شود.

وی افزود: در واقع ما باید فقط مدارک را ارزیابی و خسارات را واریز و با بیمارستان‌ها قرارداد منعقد می‌کنیم. این آموزش و پرورش است که پرداخت خسارات را متعهد می‌شود. در واقع در روش صندوقی مدیریت منابع مالی بر عهده آموزش‌ و پرورش است و ما بررسی اسناد پزشکی را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ با بیان اینکه اگر بیش از 2 ماه از زمان پرداخت از جیب برای درمان گذشته باشد افراد تحت پوشش می‌توانند با واحدهای پاسخگویی تلفنی ما تماس بگیرند و اطلاع دهند تا سریعا رسیدگی و علت را بررسی کنیم.

وی درباره کاهش میزان خدمات ارائه شده نیز گفت: میزان خدمت تغییری نکرده است و تعریف بسته‌های خدماتی و سقف ارائه خدمات بر عهده خود آموزش و پرورش است.

ریاحی فر توضیحات بیشتری درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان ارائه و اظهار کرد: ۵۰ درصد مبالغ بیمه تکمیلی را معلم تحت عنوان "سرانه حق درمان" می‌دهد و مابقی را هم آموزش و پرورش می‌پردازد. ماهانه ۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت خسارات درمانی صرف می‌شود. از این مبلغ معمولا ۱۰ میلیارد تومان مربوط به بیماران صعب العلاج است که با اولویت اول و سریعا ظرف مدت ۱۵ روز پرداخت می‌شود، اما معمولا پرداختی‌های مربوط به مراکز درمانی به تعویق می‌افتد که با قول معاونت توسعه آموزش و پرورش قرار شد به‌زودی این بودجه هم در اختیار ما قرار بگیرد که پرداخت به مراجع درمانی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: از میان مراکزی که فعلا با ما قرارداد دارند تا کنون هیچ کدام به علت این مشکلات لغو قرارداد نکرده‌اند و ارائه خدمات ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha