سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، گفت: تامین تجهیزات پزشکی تا پایان سال با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و شرکت های تامین کننده مدیریت شده است و در حال حاضر مشکل حادی که روال عادی درمان بیماران را مختل کند، وجود ندارد.

درمان بیماران به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی مختل نمی شود

سلامت نیوز: سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، گفت: تامین تجهیزات پزشکی تا پایان سال با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و شرکت های تامین کننده مدیریت شده است و در حال حاضر مشکل حادی که روال عادی درمان بیماران را مختل کند، وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، محمدمهدی علاءالدین در گفت و گو با ایرنا افزود: در با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، شرکت های تامین کننده و نهادهای پشتیبان وزارت بهداشت در نظر است بر اساس نیازسنجی مدون مراکز درمانی، تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی را در سال 1398 نیز برنامه ریزی کنیم.
وی اضافه کرد: سامانه ای در پرتابل imed.ir به منظور اعلام و ثبت کمبودهای تجهیزات پزشکی ایجاد شده و به همه دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی سراسر کشور اعم از دولتی و خصوصی نیز دسترسی به کارتابل داده شده است تا هرگونه کمبود و مواردی که تامین آن با مشکل مواجه است، در این سامانه ثبت و اعلام شود.
سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، اظهار داشت: موارد اعلام شده در سامانه اعلام کمبودهای تجهیزات پزشکی از سوی دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی به صورت روزانه ارزیابی شده است و در صورت امکان با پیگیری های لازم برطرف می شوند و از سوی دیگر تمام موارد در جلسات کمیته مدیریت تامین مطرح شده و با تحلیل و بررسی اطلاعات سامانه های مختلف و ارزیابی نحوه تولید و واردات، در صورت لزوم در زمینه اقدامات لازم برای جلوگیری از کمبودهای احتمالی آتی تصمیمات لازم اتخاذ می شود.
علاءالدین افزود: موارد کمبودهای احصا شده از طریق پیگیری رفع مشکلات تامین کنندگان اصلی، ایجاد تسهیل و افزایش سقف ارزی و برخی شرکت هایی که توانایی بیشتری برای واردات آن کالا را دارند، دنبال شده است یا در موارد حادتر از طریق فراخوان تامین، تمام شرکت ها برای واردات فوریتی یا اقدام هیات امنای صرفه جویی ارزی حسب ماموریت محوله به آن از سوی وزارت بهداشت برای تنظیم بازار در زمان کوتاه برطرف می شود.
وی با تاکید بر برخی تمهیدات انجام شده، گفت: تاکنون با پیگیری و تعامل شرکت های تولیدکننده و شرکت های واردکننده، بسیاری از اقلام ضروری مورد نیاز مراکز درمانی تامین شده است و برخی کاستی ها نیز از طریق فراخوان ها و اقدام هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تامین و تدبیر می شود.
علاءالدین ادامه داد: در حال بررسی و برنامه ریزی برای هرگونه شرایط محتمل در آینده هستیم و به طور قطع با حمایت از تولید ملی، اختصاص منابع ارزی و تمهید نقل و انتقال مالی شرکت ها، تسهیل واردات، برگزاری فراخوان های تامین و اقدام هیات امنا صرفه جویی ارزی در موارد لازم، در تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی چالشی متوجه مردم و روال درمانی بیماران نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha