کارشناسان براساس نتایج یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که طول عمر نوجوانان را می‌توان از روی شخصیت آنها پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی طول عمر نوجوانان از روی شخصیت آنها

سلامت نیوز:کارشناسان براساس نتایج یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که طول عمر نوجوانان را می‌توان از روی شخصیت آنها پیش‌بینی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این مطالعه نشان می‌دهد نوجوانان دبیرستانی که روحیه همدلی و شخصیت آرام دارند و به لحاظ هوشی کنجکاو هستند در مقایسه با سایر همسالان خود که کمتر از این ویژگی‌های شخصیتی بهره‌مندند، احتمال اینکه تا ۵۰ سال آینده عمر کنند به مراتب بیشتر است.

کارشناسان می‌گویند: هر چند این یافته ثابت نمی‌کند که به طور قطع، داشتن چنین خصایصی در نوجوانی باعث طول عمر افراد می‌شود اما رابطه بین این دو عامل در این مطالعه آشکار شده است.

"بنیامین چاپمن"، نویسنده این مطالعه و استادیار دپارتمان‌های روانشناسی و علوم بهداشت عمومی در مرکز پزشکی دانشگاه راچستر در نیویورک خاطر نشان کرد: اساسا ما متوجه شدیم دانش‌آموزان دبیرستانی که ویژگی‌های شخصیتی سازگارتری دارند خطر مرگ در آنها طی نیم قرن آینده کمتر است.

به گزارش یونایتدپرس، در نظرسنجی اول علاوه بر آرامش و تکانشی بودن همچنین سطح حساسیت اجتماعی نوجوانان و ویژگی‌های دیگری نظیر روحیه رهبر بودن، پرانرژی بودن، اعتماد به نفس، تندرستی، اجتماعی بودن، کنجکاوی فکری و بلوغ این نوجوانان اندازه‌گیری شده است.

چاپمن می‌گوید: کارشناسان ما تک تکِ این صفات را مورد ارزیابی قرار داده‌اند و مشخص شد که آرامش داشتن با کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط است.

جزئیات بیشتر این مطالعه در مجله "همه‌گیرشناسی و سلامت جامعه" منتشر شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha