سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 259005

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دوماند از فعالیت ۷ کمپ ترک اعیتاد در این شهرستان خبر داد و گفت: اشتغال، مسکن و همچنین حمایت‌های مالی از مددجویان و معتادان بهبود یافته از مهمترین مشکلات بهزیستی شهرستان محسوب می‌شود.

بیمه درمان معتادان همچنان در ابهام

سلامت نیوز:رئیس اداره بهزیستی شهرستان دوماند از فعالیت ۷ کمپ ترک اعیتاد در این شهرستان خبر داد و گفت: اشتغال، مسکن و همچنین حمایت‌های مالی از مددجویان و معتادان بهبود یافته از مهمترین مشکلات بهزیستی شهرستان محسوب می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،فاطمه خانزادی با اشاره آخرین آمار مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان دماوند اظهار کرد: بالغ بر 9 هزار و 111 نفر تحت پوشش بهزیستی شهرستان قرار دارند و از خدماتی همچون پیشگیری ،آموزشی و توانمندسازی بهرمند هستند.

وی تصریح کرد: یک هزار و 634 نفر در حوزه توانبخشی و خدماتی همچون فیزیوتراپی ، عصا ، واکر و... دریافت می‌کنند و‌ 7 هزار 477 نفر در حوزه اجتماعی و پیشگیری‌ از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند درباره آمار افراد تعداد پشت نوبت نیز بیان کرد: تعداد افراد پشت نوبت حوزه امور توانبخشی با توجه به هدفمند شدن یارانه‌ها تعداد افراد پشت نوبت رو به کاهش و تعداد افراد پشت نوبت حوزه امور اجتماعی 24 نفر است که سامانه  ثبت شده ولی به مدت یک سال است که با توجه به کمبود اعتبار پشت نوبت هستند.

خانزادی در خصوص مراکز دولتی و غیردولتی در شهرستان دوماوند گفت: بهزیستی دماوند با دارا بودن 93مرکز غیر دولتی پیشگیری، مراکز روانشناختی 5مرکز ، کمپ ترک اعتیاد 5مرکز ، مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 4 مرکز، حوزه اجتماعی مهد‌های کودک 14 مهد‌، شبه خانواده 9 مرکز‌، کلینیک مددکاری یک مرکز (‌توانبخشی) سالمندان یک مرکز‌، نگهداری معلولان 4 مرکز‌، کلینک مددکاری یک مرکز‌، انجمن تخصصی معلولان یک مرکز (‌همچنین در بخش دولتی ) مرکز مشاوره ژنتیک یک مرکز‌، شبه خانواده یک مرکز‌، مرکز تامین و توسعه شهید سجادیان یک مرکز‌، اورژانس اجتماعی یک مرکز هستند.

وی در خصوص عمده مشکلات بهزیستی دماوند عنوان کرد‌: بیشترین موانع و مشکلات افراد پشت نوبتی هستند که هم اکنون  62 نفر درخواست کننده برای قرار گیری در چتر حمایتی هستند ضمن اینکه تامین هزینه‌های درمان، ودیعه مسکن  از دیگر مواردی است باید مورد توجه قرار گیرند.

 
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند ادامه داد: تلاش می شود که با جذب کمک‌های مردمی بتوانیم خدمات مطلوب تری را به جامعه هدف بهزیستی ارائه کنیم که در ابن بخش از همه ظرفیت خیرین استفاده خواهد شد.

خانزادی افزود: این شهرستان با دارا بودن 7 کمپ ترک اعتیاد و 2 مرکز متادون درمانی توانسته است 1192 بیمار را پذیرش که از این تعداد 1040 نفر بهبود یافته و به کانون گرم خانواده خود باز گشته انند که در این زمینه نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم.

وی همچنین به پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان معتادان اشاره کرد و گفت: هزینه درمان این افراد بسیار بالاست و نیاز است که داروهای آنها تحت پوشش بیمه‌های قرار گیرند ضمن اینکه اشتغال آنها نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این در حالی است که در زمینه ابهاماتی وجود دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha