دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 259401

بدن شما در همه لحظات روز به یک اندازه کالری نمی‌سوزاند و سطح انرژی‌تان در طول 24ساعت، مدام تغییر می‌کند. مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد ساعت بیولوژیک بدن ما، میزان کالری که می‌سوزانیم را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

چه ساعتی از روز بیشتر کالری می‌سوزانید؟

سلامت نیوز: بدن شما در همه لحظات روز به یک اندازه کالری نمی‌سوزاند و سطح انرژی‌تان در طول 24ساعت، مدام تغییر می‌کند. مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد ساعت بیولوژیک بدن ما، میزان کالری که می‌سوزانیم را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، ما در تمام لحظات روز کالری می‌سوزانیم؛ از زمانی که مشغول جویدن غذا هستیم گرفته تا زمانی که راه می‌رویم و حتی جز نفس کشیدن کاری نمی‌کنیم. اما بررسی‌های پژوهشگران نشان داده، میزان کالری که می‌سوزانیم، تنها به سطح فعالیت ما وابسته نیست، بلکه به گردش عقربه‌های ساعت هم بستگی دارد.
به گفته پژوهشگران، مهم نیست که شما چه ساعتی بیدار می‌شوید و چه وقت می‌خوابید. آن‌ها با بررسی گروهی از افراد، دریافتند که بعدازظهر و غروب، آدم‌ها بیشترین کالری را می‌سوزانند و نیمه‌شب‌ها کالری کمتری در بدن انسان‌ها سوزانده می‌شود.


شاید به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به‌جای خوردن شام مفصل، در وعده ناهار به خودتان آزادی بیشتری بدهید و منتظر بمانید که چند ساعت بعد، بدن هوشمندتان انرژی به‌دست آورده از طریق آن غذاها را بسوزاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha