چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

امروز در حالی که در مجلس طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در حال بررسی بود در شعبه 2 مجتمع کیفری یک تهران، پرونده اسیدپاشی عروس به خواهر شوهر با حضور شاکیه و متهمه مورد رسیدگی قرار گرفت.

علت اسیدپاشی عروس به خواهر شوهر

سلامت نیوز: امروز در حالی که در مجلس طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در حال بررسی بود در شعبه 2 مجتمع کیفری یک تهران، پرونده اسیدپاشی عروس به خواهر شوهر با حضور شاکیه و متهمه مورد رسیدگی قرار گرفت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، بنابر کیفرخواست قرائت شده در دادگاه، اتهام عروس خانواده ایراد صدمات عمدی ناشی از اسیدپاشی بر صورت خواهر شوهر خود بود.


شاکیه پرونده با قرار گرفتن در جایگاه تقاضای قصاص متهمه را داشت و گفت: در صورتی که امکان قصاص وجود نداشته باشد درخواست دیه دارم.


شاکیه که دختری مجرد و متولد 72 بود در برابر این پرسش قاضی که ایا سابقه خصومت بین شما دو نفر وجود داشت یا خیر؟ بیان کرد: خیر، خیلی هم با هم خوب بودیم و من در حق او هیچ بدی نداشتم و هرچه فکر می کنم چرا او این کار را با من کرد تنها یک پاسخ به ذهنم می رسد و آن حسادت است زیرا در زمان حادثه یعنی دو سال پیش من تازه نامزد کرده بودم و نامزدم با من و خانواده ام بسیار خوب و محترمانه برخورد می کرد و عاشق من بود، گویا زن برادرم نسبت به این مسئله حسادت بسیار داشته که دست به این کار زده است.


متهمه ضمن رد اتهام در تشریح ماجرای آن روز اظهار داشت: صبح روز حادثه حدود ساعت 7 و نیم صبح پس از آن که همسرم به سر کار رفت، زنگ منزل ما به صدا درآمد و من بدون آنکه بپرسم کیست؟ درب را باز کردم به گمان آن که همسایه طبقه پایین می باشد و سپس به دستشویی رفتم که ناگهان صدای جیغ فریاد خواهر شوهرم را شنیدم.


به محض آن که بیرون آمدم و میخواستم به اتاق خواب بروم، مردی که صورت خود را پوشانده بود مرا هل داد و مقداری هم اسید بر روی پای من ریخت.


قاضی از متهمه پرسید که نقاب و دستکش اسیدپاش در سطل آشغال حمام شما پیدا شده در این باره چه نظری دارید؟ متهمه گفت: من حرفی ندارم و حتما اسیدپاش از پنجره حمام فرار کرده است.


قاضی پرسید: طبق نظریه پزشکی قانونی اسیدی که پای شما را سوزانده به صورت ریختن و عمدی می باشد نه به صورت پاشیدن ، در این باره توضیح دهید.


متهمه در این باره اظهار بی اطلاعی کرد و همچنین در پاسخ به این پرسش که لباس های دیگری مانند تیشرت زنانه و دو عدد شال زنانه که اسیدی بودند در محوطه حال و اتاق خواب شما کشف شده است نیز اظهار بی اطلاعی کرد.
در رابطه با این پرسش که چطور قطره ای اسید بر بدن فرزند خردسال شما که در کنار خواهر شوهرتان خوابیده بوده، پاشیده نشده است نیز متهمه گفت: نمی دانم.


شوهر متهمه با حضور در جایگاه بعنوان مطلع بیان داشت: درب آپارتمان ما به گونه ای بود که از بیرون فقط با کلید امکان بازشدن داشت و کسی نمی توانست به راحتی داخل منزل شود بعلاوه من حدود یک هفته پس از این اتفاق که همسرم و خواهرم در بیمارستان بودند برای جمع و جور کردن منزل به خانه آمدم و متوجه یک بسته پودر اسید در زیر رختخواب ها شدم و همین مسئله باعث شد که مطمئن شوم این قضیه کار همسرم بوده و نسبت دادن آن به شخص ثالث، دروغ و ساختگی می باشد.


پس از شنیدن اظهارات شاکیه، متهمه و وکلای ایشان قاضی ختم رسیدگی را اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha