یک قانونگذار در مجلس کالیفرنیا لایحه حذف رسید کاغذی خرید را ارائه کرد و با تصویب این لایحه، خرده‌فروشان مجبور به پرداخت قبض دیجیتال به جای قبض کاغذی هستند.

حفظ محیط زیست و کاهش بیماری با حذف رسید کاغذی خرید

سلامت نیوز:یک قانونگذار در مجلس کالیفرنیا لایحه حذف رسید کاغذی خرید را ارائه کرد و با تصویب این لایحه، خرده‌فروشان مجبور به پرداخت قبض دیجیتال به جای قبض کاغذی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی «آمریکای سبز» هر سال ۱۰ میلیون درخت در ایالات متحده برای تهیه رسیدهای کاغذی از بین می‌رود و برای تهیه این مواد حدود۲۱ میلیارد گالن آب لازم است البته این مواد حدود یک تن زباله نیز تولید می‌کنند.

به گزار ش اینهبیتت،با حذف رسیدهای کاغذی میزان زیادی از دی‌اکسیدکربن (CO۲) در جو کاهش می‌یابد که این میزان  معادل حذف یک میلیون اتومبیل در جاده است.

در سال‌های اخیر، هر روز بر تعداد رسیدهای کاغذی از طرق مختلف افزوده شده و تقریبا ۹۳ درصد رسیدهای کاغذی با بیسفنول آ ( BPA) یا بیسفنول اس ( BPS ) پوشش داده می‌شوند تا قابل خواندن باشند که با لمس این مواد شیمیایی از طریق دست‌ها حتی به مدت چند ثانیه این مواد شیمیایی وارد بدن می‌شوند و تاثیرات این مواد بر بدن،  ایجاد مشکلات مربوط به رشد و اعصاب است.

محققان وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا اظهار کردند:  BPA همچنین بر رشد جنین تاثیر می‌گذارد و با مشکلات مربوط به تولید مثل، دیابت نوع ۲ و تیروئید نیز مرتبط است.

تصویب این لایحه از قطع میلیون‌ها درخت و آلودگی ناشی از این رسیدها پیشگیری خواهد کرد البته در حال حاضر نیز برخی از شرکت‌ها در کاهش تاثیرات زیست‌محیطی و کاهش خطرات بهداشتی مرتبط با رسیدهای  کاغذی فعالیت و در حذف رسیدهای کاغذی تلاش می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha