دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 263716

بررسی‌های جدید حاکی از تاثیر مثبت خوش‌بینی بر بیماری دیابت نوع ۲ در زنان است.

زنان خوش‌بین به دیابت مبتلا نمی‌شوند

سلامت نیوز:بررسی‌های جدید حاکی از تاثیر مثبت خوش‌بینی بر بیماری دیابت نوع ۲ در زنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، متخصصان در بررسی‌های جدید خود به نقش خوش‌بینی و تأثیر حفاظتی آن در برابر دیابت نوع ۲ در زنان پس از دوران یائسگی پرداختند.

فاکتورهای متعددی بر خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ تاثیرگذارند. برخی از این فاکتورها همچون رژیم غذایی، فعالیت بدنی و وزن قابل تغییر هستند. هرچند در فاکتورهای دیگر از قبیل سن و ژن قابلیت تغییر وجود ندارد.

همچنین متخصصان در چندین بررسی که اخیراً انجام داده‌اند به این نکته پی برده‌اند که خصوصیات روحی فرد می‌تواند بر خطر ابتلاء به دیابت تأثیر داشته باشد. به طور مثال، علائم افسردگی با خطر ابتلاء به دیابت ارتباط نزدیکی دارند.

در این بررسی متخصصان آمریکایی به مطالعه روی اطلاعاتی پرداختند تا مشخص شود آیا رفتارهای مثبت از قبیل خوش‌بینی می‌توانند خطر ابتلاء به دیابت نوع دو را در زنان پس از دوران یائسگی کاهش دهد. محققان اطلاعات مربوط به ۱۳۹ هزار و ۹۲۴ زن را که در شروع مطالعه به دیابت مبتلا نبودند مورد ارزیابی قرار دادند. در مدت زمان ۱۴ سال، ۱۹ هزار و ۲۴۰ مورد ابتلاء به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شد. همچنین خصوصیات اخلاقی این زنان ارزیابی شد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، آنها مشاهده کردند در مقایسه با زنانی که از پایین‌ترین سطح خوش‌بینی برخوردار بودند، افراد خوش‌بین ۱۲ درصد کمتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ قرار دارند. همچنین زنانی که احساسات منفی خود را ابراز می‌کنند ۹ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha