پزشکان طی بررسی روی نتایج چندین مطالعه دریافتند شواهدی که حاکی از تأثیر ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی در پیشگیری از زوال عقل باشد وجود ندارد.

مکمل‌های خوراکی در پیشگیری از زوال عقل بی‌تاثیرند

سلامت نیوز:پزشکان طی بررسی روی نتایج چندین مطالعه دریافتند شواهدی که حاکی از تأثیر ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی در پیشگیری از زوال عقل باشد وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی نتایج ۲۸ آزمایش روی بیش از ۸۳ هزار فرد ۴۰ ساله و بالاتر که به لحاظ قدرت شناختی در سلامت کامل بوده‌اند، مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت.

این گزارش‌ها در برگیرنده انواع مختلفی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر و در دوزهای مصرفی متعدد بوده است. در هشت مطالعه سه آنتی‌اکسیدان ویتامین C، A و بتاکاروتن مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین در بررسی‌های دیگر تأثیر ویتامین D، کلسیم، مکمل‌های روی، مس، سلنیوم و ویتامین‌های B یا در ترکیب آن‌ها با آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مقایسه شد.

به گزارش نیویورک تایمز، متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: در این بررسی‌ها هیچ مدرک و دلیلی مبنی بر اثربخش بودن مصرف مکمل‌های معدنی یا ویتامین‌ها در پیشگیری از زوال عقل و جلوگیری از تحلیل رفتن قدرت شناختی به دست نیامد. همچنین ادعاهایی مبنی بر اثربخش بودن مصرف طولانی مدت مکمل‌ها با آنتی‌اکسیدان‌ها وجود دارد که شواهد به دست آمده در این رابطه نیز قابل قبول نیستند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha