پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 264435

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۷۲ مهمان‌سرای طرف قرارداد با مراکز درمانی به همراهان بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.

اسکان رایگان همراهان بیمار در ۷۲ مهمان‌سرا

سلامت نیوز:معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۷۲ مهمان‌سرای طرف قرارداد با مراکز درمانی به همراهان بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت برای اسکان همراهان بیماران اظهار داشت: شبکه‌ای راه اندازی شده که همراه‌سراهایی که در سراسر کشور فعالیت دارند در این شبکه عضو شوند، در حال حاضر ۷۲ همراه‌سرا در کشور فعال هستند و هیئت مدیره‌ای مدیریت آنها انتخاب و اساس‌نامه‌ فعالیت آنها تنظیم به تایید وزارت کشور رسیده است.

وی گفت: هیأت مدیره مکلف شده است افرادی که نیاز به همراه سرا دارند را شناسایی کنند، همچنین نرم‌افزاری طراحی شده است که در اختیار مددکاری اجتماعی بیمارستان قرار می‌گیرد تا فردی که به بیمارستان مراجعه کرده و همراه دارد از طریق آن به هتل و مسافرخانه‌هایی طرف قرارداد معرفی و به صورت رایگان اسکان داده می‌شوند.

ایازی افزود: این موضوع در اکثر شهرهای بزرگ کشور نهایی شده است که در تهران همراه سرای بهشت ثامن‌الامه را‌ه‌اندازی شده که دارای ۱۲۰ تخت است که باید تلاش صورت گیرد کمبودها برطرف شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۲ همراه سرا در کشور فعالیت می‌کنند اما نیاز قطعی مشخص نیست و باید بر مبنای نیاز بیمارستان میزان تخت‌های مورد نیاز همراهان مشخص شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha