سلامت نیوز : یک روانشناس امور جوانان گفت: عامل اصلی روی آوری نوجوانان و جوانان به بزهکاری رعایت نکردن چارچوب اخلاقی در خانواده است.
افشین یداللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از اختلالات شخصیتی در نوجوانان عامل اصلی بزهکاری است البته این اختلاف ناشی از بیماری های شخصیتی مثل اختلال ضد اجتماعی در نوجوانان است، گاهی نوجوانان در روابطی که با افراد خانواده دارد دچار مشکل شده و به فضای بیرون از خانه روی می آورد که این خود مقدمه ای بر بزهکاری نوجوانان است.

وی افزود: آزادی با محدودیت های بیش از اندازه، روش های غلط تربیتی، روش غلط تشویق و تنبیه عوامل مهم در ایجاد شرایط برای بزهکاری در نوجوانان است اگر خانواده در تربیت خود تعادل به کار گیرند و زمان های صحیح تشویق و تنبیه را بدانند گرایش این گروه از افراد به بزهکاری کاهش می یابد.

 یداللهی ادامه داد: گروه های هم سالی که نوجوانان در خارج از چارچوب خانواده با آنها روبروست تأثیرگذار بوده و اگر نوجوان با اوضاع نابسامان خانواده خواسته یا ناخواسته در این محیط قرار گیرد گرایش به بزهکاری پیدا می کند.

روانشناس امور جوانان تصریح کرد: پس از اینکه نوجوانان بزهکار را در کانون و تحت دوره های تأدیب قرار می گیرد امکان آشنایی با افراد دیگر و همچنین موضوع های دیگر بیشتر بوده و الگوبرداری غلط ممکن است باعث تکرار این عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه های اجتماعی و فرهنگی، افزایش سطح امور جوانان از جمله ایجاد شرایط برای تفریحات سالم، آموزش، مطالعه می تواند رویکردی مثبت در جهت کاهش بزهکاری در نوجوانان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha