پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه جایگاه واقعی زنان در ساخت جامعه را نباید نادیده بگیریم گفت: چند وقت پیش آقایی درباره تعدی زنان در خانواده در رسانه ملی سخن می‌گفت.

زنان در مدیریت کمتر فساد می کنند

سلامت نیوز:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه جایگاه واقعی زنان در ساخت جامعه را نباید نادیده بگیریم گفت: چند وقت پیش آقایی درباره تعدی زنان در خانواده در رسانه ملی سخن می‌گفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،یا چند شب پیش آقایی از چندین بار ضرب و شتم همسرش در تلویزیون صحبت کرد و کسی اعتراض نکرد، اینها وحشی‌گری‌هایی است و حقوق زنان دارد پایمال می‌شود. محمد شریعتمداری در نشست هم اندیشی مشاور امور زنان و خانواده و بانوان مدیرکل ستادی و سازمان‌های تابعه که در وزارت رفاه برگزار شد، گفت: بالغ بر ۵۰ درصد جامعه دانش آموختگان ما زنان هستند.

شمار بسیاری از این زنان مشغول به کار هستند. ۷۴ درصد از جامعه زنان شاغل دانش آموخته در بخش خصوصی مشغول بکار هستند. در عرصه‌های پژوهش، فناوری و... نیز شاهد حضور زنان پیشتاز هستیم. وی با اشاره به سبقه تاریخی تبعیض علیه زنان اظهار کرد: هنوز هم در برخی جوامع زنان از حقوق اولیه برای تعیین سرنوشت خود برخوردار نیستند.

وزیر رفاه ادامه داد: در درصد مدیریتی زنان رشد خوبی داشته‌ایم و در دنیا جایگاه روبه رشدی داریم و در منطقه نیز در رتبه بالا قرار داریم در حالی که درصد مدیریتی زنان در کشورهای دیگر هم بسیار بالا و ۵۰ درصدی نیست. وی با تاکید بر اینکه جایگاه واقعی زنان در ساخت جامعه را نباید نادیده بگیریم گفت: معتقدیم حضور زنان در جامعه، جامعه را سالمتر می‌کند.

در جامعه اقتصادی که زنان مدیریت می‌کنند فساد کمتری را شاهدیم و حضور آنها به سلامت نهادهای عمومی کمک می‌کند. شریعتمداری درباره تزاحمی که در دفاع از حقوق کارگر و استمرار کار وجود دارد گفت: باید کاری کنیم که این تزاحم از بین برود و به گونه‌ای عمل کنیم که کار به عنوان یک اصل مدنظر قرار بگیرد.

از زنان در جامعه کار و کارگری نیز باید به طور جدی حمایت کنیم و جامعه کارآفرینان از بکارگیری زنان فرار نکنند.وی با اشاره به اینکه از رقم ۱۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده برای قانون حمایت از معلولان، هزار میلیارد تومان مصوب شد که باعث می‌شود نتوانیم شاهد اجرای کامل قانون باشیم گفت: حضور یک نفر از بانوان در کمیته‌های انتصابات ضروری است و آن را انجام می‌دهیم.

وزیر رفاه با بیان اینکه در کمیته‌های انتصابات زیرمجموعه‌های وزارتخانه نیز باید این اتفاق بیافتد، تا شاهد بکارگیری بیشتر زنان توانمند باشیم، با اشاره به نیازمندی‌های رفاهی جامعه زنان وزارتخانه گفت: چند وقت پیش آقایی درباره تعدی زنان در خانواده در رسانه ملی سخن می‌گفت. یا چند شب پیش آقایی از چندین بار ضرب و شتم همسرش در تلویزیون صحبت کرد و کسی اعتراض نکرد، اینها وحشی‌گری‌هایی است و حقوق زنان دارد پایمال می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha