رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل باید اولویت سازمان غذا و دارو باشد گفت: امروز ۸۰ درصد مکمل‌های غذایی، در کشور تولید می‌شود.

۸۰ درصد مکمل‌های غذایی در کشور تولید می‌شود

سلامت نیوز:رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل باید اولویت سازمان غذا و دارو باشد گفت: امروز ۸۰ درصد مکمل‌های غذایی، در کشور تولید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عباس کبریایی زاده رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی گفت: ما نیاز به استارتاپ مدیریت هستیم، جامعه از ناکارآمدی مدیریت رنج می‌برد، ما امروز نیازمند مدیریت واحد و با شیوه وحدت فرماندهی هستیم.

وی افزود: مشکلات صنعت دارو عمدتا به صورت شخصی و جهادی و ورود مدیران به عرصه مشکلات قابل حل است.

رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی گفت: سال ۱۳۷۶ با بحران هجمه وارد کنندگان مکمل‌ها مواجه شدیم، سندیکای مکمل‌های تولید کننده رژیمی راه اندازی شد و امروز بیش از ۸۰ درصد مکمل‌ها در کشور تولید می‌شود و اگر واردات بقیه نیز قطع شود مشکلی وجود نخواد داشت.

وی تصریح کرد: با تکیه بر جوانان می‌توانیم‌ بر مشکلات فائق آییم، بیش از ۵۰ درصد نوآوری‌های دارویی متعلق به شرکت دانش‌بنیان و جوانانی است که طی سال‌های اخیر تربیت شده‌اند

رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی ادامه داد: برنامه توسعه‌ای در دوران جنگ به طور ملموس دیده شد، در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ این سبک مدیریت وجود داشت، امروز دچار آشفتگی استراتژیک شده‌ایم که باید حل شود.

کبریایی زاده گفت: زنجیره تصمیم‌گیری اسیر بروکراسی شده است و اوضاع آن آشفته است، امروز دچار آشفتگی هستیم و برخی مواد مورد نیاز را امروز با قیمت‌هایی تهیه می‌کنیم که استدلال منطقی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اواویت نظام سلامت باید مشخص شود، به بخش‌هایی ارز می‌دهیم که نیاز ندارند، باید روند بروکراسی رفع شود متاسفانه بانک مرکزی، گمرک و سازمان توسعه تجارت هرکدام مسیر خود را طی می‌کنند، وزیر بهداشت سابق در جیب صنعت و تولید کننده‌ها دست انداخت و باید وزارت بهداشت و بیمه‌ها به اندازه توان مالی تعهد ایجاد کنند.

وی افزود: به فناوری ‌های دارویی باید عمر بخشید، نباید به فرمولاسیون بسنده کرد، باید زنجیره دانش کشور عمیق شود و به صادرات محور کردن آن توجه شود و مشوق‌هایی برای آن در نظر بگیریم.

کبریایی زاده گفت: سالهاست حمایت از زیرساخت‌های تولید رها شده و صنعت داروسازی بدون مواد اصلی و ماشین آلات و لوازم جانبی نمی‌تواند کار کند. اگر امروز صنعت داروسازی مورد اقبال در بورس نیست این هشدار است.

رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی در خصوص انتشار آمارنامه دارویی گفت: طی سال‌های اخیر کشور از اطلاعات غلط رنج برد، اما تلاش‌های در زمینه شفاف‌سازی صورت گرفته است، قیمت تمام شده دارو در کشور باید کاهش یابد و مالیات نیز کاهش یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha