جراحی پلاستیک تنها راه مقابله با پیری یا اصلاح صورت نیست با کمک این تمرین ها می توانید شکل بینی را زیباتر کنید، لبها را حجیم تر کنید و خط لبخند را از بین ببرید.

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستیک بی نیاز می کند

سلامت نیوز: جراحی پلاستیک تنها راه مقابله با پیری یا اصلاح صورت نیست با کمک این تمرین ها می توانید شکل بینی را زیباتر کنید، لبها را حجیم تر کنید و خط لبخند را از بین ببرید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمر، به گفته کارول ماگیو Carole Maggio، متخصص زیبایی در آمریکا، جراحی پلاستیک تنها راه مقابله با پیری یا اصلاح صورت نیست. کارول پس از تجربه چند ساله خود مجموعه ای از تمرینات را به عنوان جایگزین واقعی برای روش جراحی پلاستیک ، به ثبت رسانده است. با کمک این تمرین ها می توانید شکل بینی را زیباتر کنید، لبها را حجیم تر کنید و خط لبخند را از بین ببرید.

در این مقاله 10 تمرین تاییر شده از کتاب معروف کارول رابه شما پیشنهاد می کنیم تا به صورت طبیعی چهره خود را زیبا تر کنید.

برای انجام این تمرینات باید صاف بنشینید و تا میتوانید شکم خود را بکشید و به داخل منقبض کنید. همچنین عضلات پا و باسن را منقبض نمایید. این حالت باعث می شود بتوانید بهتر بر عضلات صورت تمرکز کنید تا حرکاتی که انجام می دهید بهترین اثر را داشته باشند.




هنگام انجام تمرینات باید احساس سوزش در عضلات داشته باشید که این امر نشان می دهد عضلات شما در حداکثر ظرفیت خود هستند.

درد را فراموش کنید. به منظور ریلکس شدن عضلات بعد از ورزش، لب های خو را فشرده و رها کنید این کار تنش ایجاد شده روی عضلات را رها می کند و درد را از بین می برد.


ورزش صورت برای تقویت پلک فوقانی



انگشت میانی خود را بین ابرو و پل بینی و انگشت اشاره خود را در گوشه بیرونی چشم قرار داده و به آرامی به سمت پایین روی پوست بفشارید و به سمت بالا نگاه کنید.

انگشتتان باید از طرفین احساس فشار کنید. این حرکت را 10 باربه مدت 40 ثانیه تکرار کنید.

این حرکت عضلات حلقوی دور چشم را تحریک کرده و پلک بالایی را تقویت می کند. با این کار بعد از مدتی چشمانتان بزرگتر دیده خواهند شد.


ورزش صورت برای تقویت پلک پایین



انگشتان دست خود را روی گوشه داخلی و بیرونی چشم ها گذاشته و کمی فشار دید. به بالا نگاه کنید. پلک پایینی باید از سمت عضلات داخلی و بیرونی احساس فشار کند. 10 بار به مدت 40 ثانیه تکرار کنید.

این تمرین باعث تقویت عضلات حلقوی چشم و پلک پایینی می شود. همچنین فرورفتگی یا تورم پلک پایینی را کاهش می دهد.


ورزش صورت برای لیفت پیشانی



انگشت اشاره هر دو دست را در وسط پیشانی به موازات ابروها قرار دهید. با انگشت کمی به پیشانی فشار بیاورید و در همین حالت به بالا نگاه کنید و با ابروها به بالا فشار بیاورید. بعد از بالا بردن ابروها و رها کردنشان با انگشت رویشان فشار بیاورید. این حرکت را 10 بار 30 ثانیه تکرار کنید تا احساس سوزش در عضلات ایجاد شود. بعد از تمام حرکت با حرکات دورانی ابروها را ماساژ دهید تا ریلکس شوند.

این حرکت ابروها را بالاتر بده و از ایجاد چین و چروک پیشانی پیشگیری کرده و پیشانی صاف تر می کند.


ورزش صورت برای تقویت گونه ها



دهان را با کشیدن دو طرف لب به بیرون باز کنید. دهان باید به حالت یک بیضی بلند درآید. لب بالایی باید به سمت زیر دندان ها کشیده شود. انگشت اشاره هر دو دست را روی سیب گونه ها قرار دهید و با گوشه های لبتان بخندید. این حرکت را 35 بار و سریع تکرار کنید. این حرکت عضلات حلقوی دهان را درگیر کرده و اگر مداوم انجام شود سیب گونه ها را بالا می کشد و پوست زیر چشم را صاف تر می کند.


ورزش صورت برای کوتاه کردن بینی



با انگشت اشاره نوک بینی را نگه داشته و با کمک لب بالایی بینی را به پایین بکشید تا فشار بینی روی انگشتانتان را احساس کنید. این حرکت را 35 بار و 1 ثانیه ای انجام دید.

این تمرین تیزی نوک بینی را کم کرده و بینی را بالا کشیده و باعث میشود بینی کوتاه تر شود.


ورزش صورت برای تقویت لب ها



وسط لب هایتان را به آرامی با انگشت اشاره فشار دید. تصور کنید که با لبهایتان مدادی را نگهداشته اید و با دور کردن انگشت از لب ها تصور کنید که مداد بلند تر می شود. لبها را فشرده نگه دارید تا احساس سوزش کنید. فشار روی لب ها را 30 ثانیه ادامه دید. این حرکت لب ها برجسته تر کرده وچروک اطراف لب را از بین می برد.


ورزش صورت برای صاف کردن خط خنده



دو نقطه را تصور کنید یکی در مرکز لب بالایی و یکی در مرکز لب پایینی. دهانتان را باز کنید و ایندو نقطه را از هم دور کنید تا لب هایتا حالت بیضی ایستاده بگیرد. لب بالایی باید به سمت زیر دندان ها کشیده شود و دندان ها را کاملا بپوشاند. انگشت اشاره را روی خطلبخندتان از بالا به پایین بکشید. این حرکت را تکرار کنید تا احساس سوزش روی خط لبخند کنید. بعد از آن 30 بار  با انگشت ضربه های سریع روی سرتاسر خط لبخند بزنید. این ورزش خط لبخندتان را کاهش می دهد.


ورزش صورت برای تقویت گردن



بهتر است این تمرین را دراز بکشید و انجام دهید. دستانتان را روی جلوی گردن قرار دهید. سرتان را کمی از زمین بلند کنید و در همان حالت بمانید سپس به حالت اول باز گردید. 30 بار تکرار کنید. پس از آن بازوها را درکنار بدن قرار داده و سر و شانه ها را 1 سانتی متر از زمین بلند کنید و سرتان را به چپ و راست 20 بار بچرخانید.

این تمرین باعث تقویت عضلات گردن شده و کمک می کند پوست گردنتان صاف و سفت شود.


ورزش صورت برای لاغر کردن صورت



این ورزش را هم بهتر است در حالت خوابیده انجام دهید. دهان را باز کرده و لب پایین و بالا را روی دندان ها از پایین به بالا بلغزانید. دستان خود را روی هر دو طرف فک قرار داده و به سمت بالا بکشید تا در دو طرف صورت احساس سوزش کنید. سپس دستها را بالا برده و به مدت 30 ثانیه در همان حالت بمانید.


ورزش صورت برای سفت کردن گردن و چانه



صاف بنشینید. لب ها را بسته و لبخند بزنید به طوری که دندان ها دیده نشود، چانه را بالا ببرید. دستها را دور گردن قرار دهید و کمی پوست را به پایین بکشید. نگاهتان باید به سمت بالا باشد. سرتان را به پشت خم کنید تا احساس کشش شدید در گردن و چانه پیا کنید. تا 3 بشمارید و به حالت اول برگردید. 35 بار تکرار کنید. این حرکت به تقویت گردن و خط فکر و کاهش افتادگی کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha