رئیس سازمان امداد ونجات کشور ازعملیات امدادی در استان‌های متاثر از سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۱۶ فروردین ۹۸خبر داد.

۳۱ استان کشورمتأثر از سیل، آبگرفتکی، برف و کولاک

سلامت نیوز:رئیس سازمان امداد ونجات کشور ازعملیات امدادی در استان‌های متاثر از سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۱۶ فروردین ۹۸خبر داد.
               
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،مرتضی سلیمی  اظهار با بیان اینکه در ۳۱ استان کشور تعداد ۱۹۰۵ شهر، روستا و محور‌های کوهستانی به ۲۵۷ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۹۸ هزار نفر اسکان اضطراری داده و ۱۱۳۸ نفر توسط نیرو‌های امدادی و بالگرد به مناطق امن انتقال یافتند اضافه کرد:در این روز‌ها ۴۸۰۹ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از ۵۰۰۰ مورد تخلیه آب از منازل انجام شد و بیش از ۱۵ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۳۶۳۰ تیم امدادی در حال فعالیت هستند.

وی افزود:باتوجه به محاصره برخی از روستا‌ها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات روز‌های گذشته، استفاده از توان امدادهوایی جمعیت هلال احمر بوده که در این مدت نسبت به انتقال بیش از ۵۳۷ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۵۵۶ ساعت پرواز بالگرد‌های جمعیت و انتقال ۱۹۷۰ از امدادگران و نجاتگران اقدام نموده اند.

سلیمی ادامه داد:امدادرسانی در چهارمحال و بختیاری، گلستان، خوزستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام و سمنان ادامه دارد.


                                                                                                                                                                                                                               
                                                                          

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha