یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 267918

«دفتر اتحادیه ثبت انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا» با انتشار گزارشی از رشد آلایندگی خطوط هوایی فعال در این منطقه طی سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

آلاینده‌ترین خطوط هوایی اروپا کدامند؟

سلامت نیوز:«دفتر اتحادیه ثبت انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا» با انتشار گزارشی از رشد آلایندگی خطوط هوایی فعال در این منطقه طی سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، مطابق این گزارش، خطوط هوایی ارزان قیمتی همچون جت۲، ویز ایر، ایزی جت، ولینگ و نروژی به علاوه خطوط هوایی ملی فنلاند، تی ای پی و لوفت‌هانزا بیشترین رشد تولید گازهای آلاینده را در سال ۲۰۱۸ میلادی از آن خود کردند. بدین ترتیب هشت خط هوایی فعال در اروپا طی سال گذشته میلادی از خط هوایی رایان ایر در انتشار گازهای گلخانه‌ای پیشی گرفتند.

«فدراسیون اروپایی حمل و نقل و محیط زیست» نیز در واکنش به این گزارش اعلام کرد که روند رو به رشد تولید گازهای گلخانه ای از سوی ۱۰ خط هوایی پرکار اروپا نشان می دهد که دولت آلایندگی خطوط هوایی را در مقایسه با سایر روش‌های حمل و نقل از جمله جاده‌ای، دست کم گرفته‌اند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از پروازهای داخل اتحادیه اروپا تنها ۴۰ درصد مجموع آلودگی هوای ناشی از ترددهای خطوط هوایی اروپایی را شامل می‌شود و ۶۰ درصد این آلودگی متاثر از پروازهای این خطوط به مقاصدی خارج از این اتحادیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha