معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به وجود استرس، نگرانی و تنش در مناطق سیل زده، سلامت روان سیل‌زدگان در گرو تامین نیازهایشان عنوان کرد.

استرس و نگرانی در مناطق سیل‌زده

سلامت نیوز:معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به وجود استرس، نگرانی و تنش در مناطق سیل زده، سلامت روان سیل‌زدگان در گرو تامین نیازهایشان عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،علی اسدی در مورد اقدامات وزارت بهداشت برای سلامت روان سیل‌زدگان گفت: کارشناسان سلامت روان را به مناطق گلستان، خرم آباد و اهواز اعزام کرده‌ایم که آسیب‌های روانی را بررسی و افراد آسیب دیده در مناطق و کمپ‌ها را غربالگری کنند و بعد از غربالگری در صورت نیاز مداخلات روانشناختی را شروع کنند.

او با اشاره به اینکه غربالگری و مداخلات روان‌شناختی اکنون در حال انجام است، گفت: در مناطقی مانند گلستان غربالگری‌ها و مداخلات از مدتی پیش آغاز شده است. همچنین در خرم‌آباد و لرستان غربالگری‌ها به صورت پراکنده در حال انجام است. همچنین آموزش‌های روانشناختی برای مدیریت استرس و خشم انجام شده، اما به زمان بیشتری نیاز داریم.

اسدی همچنین افزود: درحال حاضر این خدمات توسط کارشناسان سلامت روان انجام می‌شود و مداخلات در هر مقطعی که لازم باشد، توسط آنها صورت می‌گیرد. او با اشاره به وضعیت سلامت روانی مردم در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: وضعیت آنان خوب نیست، زندگی آنان آسیب دیده و طبیعی است بسیاری از آنان دچار استرس، نگرانی و تنش باشند. متاسفانه آرامش ندارند و در رابطه با آینده و وضعیت زندگی‌شان نگرانی دارند که این واکنش‌ها غیرطبیعی نیست.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت  گفت: در حال حاضر اگر فردی دچار عصبانیت، اضطراب و دلشوره باشد یا حتی علائمی از افسردگی داشته باشد، کاملا طبیعی است، زیرا این حادثه بسیار گسترده است و همه زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و انتظار نیست که وضعیت روانی خوبی داشته باشند. او اظهار کرد: کمک‌هایی که به مردم می‌شود، برای این است که سطح تاب‌آوری مردم در برابر مشکل افزایش یابد، به آنان آموزش داده می‌شود که چگونه اضطراب، ترس، استرس و خشم‌ها را کنترل کنند تا بهتر بتوانند زندگی خود را ادامه دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha