سرپرست سازمان تامین اجتماعی از ارائه پیشنهاد افزایش ۱۳ درصدی حقوق به علاوه ۲۶۱ هزار تومان نقدی برای مستمری بگیران سایر سطوح درآمدی تامین اجتماعی به هیئت دولت خبر داد و گفت: اجرای این مصوبه منوط به تصویب در هیئت وزیران است.

افزایش‌ 5/36 درصدی «حقوق» حداقل‌بگیران تامین‌اجتماعی

سلامت نیوز:سرپرست سازمان تامین اجتماعی از ارائه پیشنهاد افزایش ۱۳ درصدی حقوق به علاوه ۲۶۱ هزار تومان نقدی برای مستمری بگیران سایر سطوح درآمدی تامین اجتماعی به هیئت دولت خبر داد و گفت: اجرای این مصوبه منوط به تصویب در هیئت وزیران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ابتکار ،محمدحسن زدا درباره افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری اظهار کرد: دو گروه مستمری‌بگیر و بازنشسته داریم که حداقلی‌بگیران و سایر سطوح است. وی افزود: برای حداقلی‌بگیران که قانون تعیین تکلیف می‌کند و طبق مصوبه شورای عالی ۳۶.۵ درصد به حقوق آنها اضافه می‌شود. به عبارتی دیگر افرادی که سال گذشته دریافتی آنها یک میلیون  و ۱۰۰ هزار تومان بود امسال به یک میلیون و  ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه برای گروه دوم یا سایر سطوح، روال کار اینطور است که هرسال نظر فنی و تخصصی خود را اعلام می‌کنیم که در هیئت وزیران تصویب می‌شود. جلسه‌ تعیین تکلیف و بررسی تخصصی برای اعلام نظر نهایی برگزار و نمایندگان کانون بازنشستگان نیز حضور داشتند.

معتقدیم تصمیمات باید مشارکتی باشد. اتفاق جالبی که افتاد این بود که توانستیم از طریق فضای مجازی، جلسه را زنده پخش کنیم و به سمت شفافیت برویم. پیشنهاداتی از سوی بازنشستگان مطرح شد و ما نیز پنج سناریو داشتیم.

زدا ادامه داد: نظر نهایی همان بود که شورای عالی کار تصویب کرده؛ بر اساس این پیشنهاد ۱۳ درصد افزایش حقوق به اضافه ۲۶۱ هزار تومان نقد برای سایر سطوح در این جلسه تصویب شد که البته منوط به تصویب هیئت وزیران است و اگر هیئت وزیران آن را تصویب کند، از اردیبهشت ماه قابل پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر این مراحل سریع طی شود، مصوبه قابل اجرا و قابل پرداخت است. مسئولان و خدمتگزاران بیمه‌شدگان در تامین اجتماعی بر این باورند که فشارهای اقتصادی توانسته سفره مردم را کمرنگ کند، ولی تلاش ما این است که بتوانیم قدرت خرید آنها را حفظ کنیم و اگر موفق شویم مابه‌التقاوت فروردین را هم در اردیبهشت‌ماه می‌دهیم تا کار عقب افتاده نداشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha