محققان کانادایی و برزیلی موفق به توسعه روشی شده‌اند که با استفاده از پرتوافکنی نور قرمز و اشعه ماوراء بنفش، میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا از عضو اهدا شده قبل از پیوند حذف می‌شود.

حذف ویروس و باکتری از عضو اهدایی قبل از پیوند

سلامت نیوز: محققان کانادایی و برزیلی موفق به توسعه روشی شده‌اند که با استفاده از پرتوافکنی نور قرمز و اشعه ماوراء بنفش، میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا از عضو اهدا شده قبل از پیوند حذف می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، انتقال بیماری‌های ویروسی و باکتریایی از عضو اهدایی به دریافت‌کننده، یکی از شایع‌ترین علل رد پیوند و موفقیت‌آمیز نبودن درمان است. این مورد به ویژه در مورد هپاتیت بسیار دیده می‌شود.


گاهی انتظار برای دریافت یک عضو سالم عاری از ویروس و باکتری ماه‌ها به طول می‌انجامد و بیمار از بین می‌رود، بنابراین محققان همواره به دنبال روش‌هایی برای حل این معضل بوده‌اند.


محققان برزیلی و کانادایی به تازگی برای حل این مشکل روشی به نام بیوفتونیک توسعه داده‌اند که در 10 بیمار نیز آزمایش شده و موفق به کاهش و حذف عوامل ویروسی بوده است.
در این روش با استفاده از پرتوافکنی نور قرمز و اشعه ماوراء بنفش، باکتری و ویروس‌های عضو اهدایی بدون صدمه به بافت کاهش می‌یابد. این روش در ابتدا برای ریه طراحی شد، ولی پس از آن در کلیه و کبد نیز مورد استفاده قرار گرفت.


این روش به محققان امکان استفاده از عضو‌هایی را که به دلیل وجود یک آلودگی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، می‌دهد.
نتایج این مطالعه در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha